Kurpitsalle kiitos täältäkin. Minulla kanssa heräsi mieliteko eurooppaturneelle. Viime kerrasta onkin jo, 16 vuotta.
Kiitos hienosta Saksa matkasta, laitan oman muistoni vielä tähän perään. Itse pääsen seuraavan kerran sinne "toiseen kotiini" tuossa helmi/maaliskuun vaihteella.
Ensin tyttären auto, hän on aito suomifani, ei ole edes asunut koskaan Suomessa, mutta kantaa geeninsä ylpeydellä:
Olohuoneen päätyseinän mietelauselma:
Ja tässä Orkideatori:
Kiireestä huolimatta oli aivan pakko käydä koko reissu läpi. Ei yksinkertaisesti malttanut jättää kesken. Upeita kuvia! Jospa ensi vuonna saisi työt siihen kuntoon, että ehtisi kuin ehtisikin alkusyksystä lähteä jollekin noin mahtavalle reissulle.
Tuo on niin lyhyen matkan päässä, että pitkä viikonloppukin käy jos aika ei muuten anna myöten.
hoyabella, so ist das Leben, so kurz und schmutzig, aber doch so schön?
Minä olen muutamassa tunnissa siellä, tyttäreni asuu 20 minuutin päässä lentokentältä. Tämä kuva on myös Frankfurt am Main Palmengarentenista:
Ja tällä kertaa jäähyväiset koti-ikävälle, myös Palmengarten, mutta kohta olen taas siellä:
Siisteys ja erikoisuus on siellä todella silmiinpistävää, sitten joku täysin ymmärtämätön suomalainen, joka ei ole ilmeisesti liikkunut kotikuntansa rajojen ulkopuolella, ilkeää haukkua saksalaisia n....ksi! Täysin käsittämätöntä tiedon puutetta, tässä tyttären kotitalo pääsivulta:
Tästä en päässyt perille mikä kasvi kyseessä, Frankfurt am Main, Palmengarten:
Hämmästelen Kurpitsan mainitsemaan saksalaisten siisteyttä. Ei ole tullut minun matkoillani vastaan mitään silmiinpistävää sillä saralla.
*muoks* jaa mutta mun visiitit taitaakin osua "väärään" päähän Saksaa.
Toissaviestissä on hilkun outo vihjaus? Taas.
Voihan se olla että isommissa paikoissa on eri juttu siisteyden kanssa, kun tuollaisissa satumaisen kauniissa pikkukylissä.
Ensimmäistä kertaa lomamatkalla tuli tunne, että tänne voisin muuttaa koska tahansa. Aamulla kävelisi lähimpään pullapuotiin ostamaan ihania kuumia jyväsämpylöitä ja kaikki tervehtisivät niin kun olisin siellä ikäni asunut.
Hyvä niin.
Varmasti on noin, että pikkukylässä ihmiset panostavat enemmän kuin isoissa kaupungeissa. Ja varmaan niinkin, että pohjois-Saksan teollisella alueella panostetaan vähemmän yleiseen kaupunkikuvaan kuin viininviljelyalueella.
‘‘keskiviikko, 30. syyskuuta 2009 - klo 7. 29 (yli tunti sitten)
Tästä en päässyt perille mikä kasvi kyseessä, Frankfurt am Main, Palmengarten:’’
Rosmarinus officinalis l. Rosmariini… nätti ikivihreä pensas
Voi kiitos bluedream, tätä en olisi tiennyt!
Tämä annos saa miehen kuin miehen suun messingille, Oberursel, Am lahmen Esel:
Viinistube, am Rhein, Rüdesheim, ankkakin on innostunut uudesta viinisadosta liikaa:
Nykyisin ei voi enää sanoa, että pikkukylät, -kaupingit olisivat sen siistimpiä kuin suuret, ennenvanhaan Ruhrin alue oli hyvin pölyistä ja harmaata, mutta ei sekään enää tänään, kun ympäristöön ja ilmanlaatuun panostetaan niin paljon, tämä Frankfurt am Main, ydinkeskusta:
Ja lopuksi kotikadun jokakeväinen kaunistus, Frankfurt am Main, Nordwestzentrum: