Matkakuvia: Sekalaisia reissukuvia sieltä sun täältä

Kiitos Kurpalle kuvista.Hieno paikka ja varmasti hieno joulu

Kiitos Kurppa, ihan tuli hyvä ja lämmin olo kun katselin sinun joulukuviasi.

Kurpalla komeat talviset joulukuvat, minä yövyin Valamossa Joulun jälkeen ohikulkumatkalla, niin satoi vettä kaatamalla eikä luntakaan paljon näkynyt, oli pimeää, mutta rauhallista…

"Valamolainen Jumalanäiti" on minusta kauneimpia ikoneita.

http://www.ortodoksi.net/index.php/Kuva:Valamolainen_ja_01.jpg

Tämä Jumalanäidin ikoni oli kirkossa.

Kävin kesällä Valamossa,

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tiedosto:Valamolainen_Jumalan%C3%A4idin_ihmeit%C3%A4tekev%C3%A4_ikoni.jpg

Tässä on 1840 rakennettu päärakennus, jonka ullakko paloi 2012 maaliskuussa

Komea kuja

Tässä meidän välipala siellä ruokalan takaosassa.

Teemaan ensimmäisen viestin alimmassa kuvassa on historian havinaa. Se kun näyttää olevan Heinäveden vanhasta ja vaatimattomasta, mutta juuri sellaisena puhuttelevasta kirkosta.
Minustakin tuo Valamolainen Jumalanäidin ikoni on yksi kauneimmista. Sen tarkka jäljennös Laatokan vanhan Valamon pieteetillä entistetyssä kirkossa on eteensä pysäyttävä ja puhutteleva.

Minulla on vielä joitakin kuvia Uuden Valamon vanhasta kirkosta
Tässä on restauroitu kuva Laatokan Valamon kirkosta

Muita restauroituja maalauksia uuden Valamon vanhassa kirkossa

Meille oli opastettu kierros Valamossa, mutta valitettavasti olen unohtanut munkin nimen.
(Sain Valamossa ollessa ikävän viestin,joten ajatukset eivät pysyneet kasassa).

Vanhassa kirkossa oli tälläinen huone munkeille.

Ihana Jouluaatto 2013 …

… kaukana kotoa… lepoa…rauhaa…

Hyvä ihme, onko Niksulle jo omia tuotteitakin? 
Hänestä oli Heinäveden Lehden viime pääsiäisen teemanumerossa pitkä kirjoitus, koko sivun kokoinen, oikein värikuvilla. Musta kissa munkin sylissä, ei erottunut juuri muuta kuin silmät

Kesänodotusangstin kukistamiseksi selailin vanhoja kuvia. Laitan yleiseksi iloksi jokusen kuvan parin vuoden takaa Tampereelta Hatanpään ruusutarhasta ja arboretumista.

Ensin ruusutarhan Oho!-kisan kärkikaarti.

3. sija Aspirin - Oho! Kylläpä on valkoinen!

2. sija Brillant - Oho! Kylläpä on briljantti!

1. sija Rhapsody in Blue - Oho! Kylläpä on sininen (tai ainakin violetti)!

Lehdistön ihannetyttö: Medeo - Oho! Matala, mutta onpa paljon kukkia ja vielä enemmän nuppuja!

Muutama kuva arboretumin puolelta:

Hmm, en saanut jostain syystä itse pienennettyä näitä ihan riittävän pieniksi, mutta eikö pentin pitäisi huolehtia vielä lisäpienennyksestä tarpeen mukaan? No, toivottavasti eivät koon puolesta aiheuta ongelmaa.

Myös puiston perennaistutukset olivat hienot, ja joku oli selvästi panostanut värisuunnitteluun.

Yellow River:

Nämä viimeiset oli suorastaan psykedeelisiä, kun vähän zuumailee

kuvaTässä nyt muutama kuva eilisestä Naruskan reissusta.

Tämä aamusumu Salmivaarassa.

kuvaHaltian tietä pitkin sinne pääsee.