Kauppahalli
Harmi että tori oli remontissa.
Parit kirpparitkin tuli kierrettyä, samoin monta kädentaitoputiikkia ja yövyin mukavassa pikkuhotellissa ( Hotelli Helmi) Linja-autoaseman vieressä. Tosi rauhallinen ja hyvä aamiainen.
Voi täälläkin matkustaa hyvin ja nähdä paljon. Paljon mielenkiintoista jäi vielä katsomatta. Helppo kaupunki ottaa haltuun, sopivan kokoinen.
Kaukaa näkee kaiken paremmin.
Itse kun asuu turun kupeessa ja käy siellä joka työpäivä, ei osaa nähdä näitä samoja asioita houkuttelevina.
Käsityöläismuseossakin on tullut viimeksi käytyä luokkaretkellä. :laugh:
Itse tykkään todella paljon mikaelinkirkosta, se on mielestäni turun kaunein kirkko.
Ammattikoulun kanssa oli siellä kevätjumalanpalvelus ja se on sisältäkin upea.
Eli sielläkin kannattaa käydä, jos turussa vierailee.
Tuo on niin totta.
Minun paras matkaseura on mieheni, ystäväni eivät välttämättä jaksa ja ymmärrä minun kukka, perhos, hämähäkki, lintu jne intoiluja.
Tästä ei reissu parane.
Fagervik on kiva paikka kävellä:
Ja Hangossa käytiin taas kastelemassa varpaat:
Ihana Helmi, Kruusilassa Bergvikin kartano. Herkulliset smörret, ruhtinaallinen aamupala, rauhaa,tilaa, sauna käytössä, loistava palvelu. Suosittelen.
Örössä ollaan, tyttöin reissu. On täällä aika kaunista. 14000 askelta tuli mittariin, vaikka vasta iltapäivällä päästiin matkaan. Kohta saunaan ja uimaan.
Käytiin vielä illalla rannalla 23000 askelta kävelty tänään. Huomenna toiseen suuntaan. ja uiminenkin oli kyllä tosi kivaa. uimaseurana joutsenpari lapsineen.
Öröstä kotiuduttu.
Oli se ihana paikka, kyllä suomi on kaunis maa ja turun saaristo on upea.
Itäpuolen peilityyni aamu.
Länsirannan illan kajoa.
Länsirantaa päivällä.
Otin tältä ystävältä punkin irti korvan takaa.
Hän oli todella seurallinen ja pieni häntä vipatti iloisesti, kun sai rapsutuksia.
Haluan ehdottomasti toisenkin kerran ja vielä pidemmäksi aikaa.
Tässä vielä muutama kuva karummasta saaren pohjoispäästä.
Meillä oli matkaseuralaisten kanssa äänestys kauneimmasta paikasta, kaksi muuta tykkäsi rehevämmästä eteläpäästä, hiekkarantoineen ja minä taas tykkäsin enemmän karusta pohjoispäästä kataja- ja kanervaketoineen.
Mutta koko saari oli kyllä enemmän kuin kuvat pystyy kertomaan, se aallokon pauhu kuului länsirannalta toiselle puolelle asti, eikä nyt ollut edes kovia tuulia ja aurinko kuumotti ihanasti iholla ja tuuli tuiversi hiuksia.
Niin paljon jäi vielä katsottavaa ja tunnelma oli mahtava, että kaipuu jäi. Ja erityismaininta hyvin suopeasta suhtautumisesta koiriin, meillä ei ollut mukana, mutta paljon oli ihmisillä koiria.
Ja joka puolella oli hyvin huomioitu koirat, jo heti satamassa heillä oli vettä astiassa tarjolla.
Koronakin oli hyvin huomioitu, yhteysaluksella kaikilla oli maskit, paitsi ulkokannella oltiin ilman ja samoin kaikissa sisätiloissa oli maskit, kaikki vaan tykkäsi syödä ulkona, kun oli niin hieno ilma.
Bengtskärin majakka 13 km etäisyydeltä.
Käväisin Haminan Oolanninpuistossa.
Tosi keskenhän se vielä on. Suuret kivityöt on tehty ja niihin istutukset.
Olihan siellä isolle alueelle kylvetty niittykukkia ja puita sekä pensaita istutettu, mutta kuiva kesä ei antanut parasta alkua puistolle, missä ei paahteelta ole mitään suojaa.
Unelmaloma Tonavalla.
Kristiina Cruiseksen järjestämä. Kaikki hienosti hoidettu. Palvelu ja laiva upeaa.
Ruoka taivaallista. Maisemat upeita. Kaikkialla siistiä.
Kahtena päivänä huonommat kelit, muuten aurinko lämmitti. Yöt sielläkin jo lähellä nollaa.
Meitä suomalaisia matkustajia oli n.60 ja laivan henkilökuntaa noin 30.
Joka aamu mitattiin lämpö. Istuimme saman seurueen kanssa ruokaillessa.
Kaupungeissa kyseltiin koronapassia ja monissa paikoissa vaadittiin suojaavampaa maskia.
Mennessä oli lentokenttä kun aavekylä, tullessa oli jo muutamia liikkeitä auki.
Koronatestit kaikille joilla ei ollut siitä todistusta.