Matkakuvia: Thaimaa

Retkeltä palatessamme, nappasin tämän kuvan ennen bussiin menoa.

kuvien perusteella en haluaisi tommoseen paikkaan.on aika epäsiistin oloista.oli varmaan kivaa ja antoisaa,jos tykkää.

Ja lopuksi mentiin temppeliin jossa oli makaava kultainen budha.

Kävin oikein varta vasten katsomassa, että mitä siellä epäsiistiä on, mutta kauneus, tai karmeus, on katsojan silmässä mitä ilmeisimmin tässäkin kohtaa. Mitäs katsomista ulkomailla olisi, jos kaikki olisi samoin päin kuin kotona. P-M:lle kiitos kuvakavalkadista - olisi ihqua päästä joskus itsekin katsomaan oikein kädestä pitäen!

Ja apinoita oli paljon temppelialueella. Niille sai ota banaaneja ja syöttää niitä sitten. Olivat aika röyhkeitä ja ahneita. Vaikka kädessä oli yksi jota söi, piti mennä jo uusi hakemaan.

Juu näin on, osaa antaa paremmin arvoa kaikelle enemmän kotimaassa. Kyllä meillä on kaikki hyvin, vaikka aina napistaan kaikesta. Ja sitäpaitsi tekee hyvää välillä katsoa millaista on maailman toisella puolella.

Paikallinen bussi, huom, ikkunoissa ei ole laseja.

kivoja kuvia ja varmaan oli kivaa,mut en ite arvais lähteä ku olen niin tarkka siisteyden suhteen.anteeksi jos jotenkin loukkasin .

Mielipiteenhän saa jokainen sanoa, ei ole loukkaavaa.

Kyllä sitä itsekkin puisteli päätään monessa asiassa. Yritin äsken etsiä sellaista kuvaa, kun mentiin aamulla rannalle noin yhdeksän aikoihin, niin työväki oli auringonpaisteessa pilkkomassa kananlihaa ruuaksi turisteille. Mitähän meidän terveystarkastajat olisivat siihen sanoneet?

Kiitos kuvista olivat hienoja ,siisteydestä no maassa maantavalla eletään vaikka europalaisen silmin vähän oudoltanäyttääkin,kyllähän täällä Suomessakin epähygienisyyttä ruokapuolelta löytyy,eli kulissien takaa .mutta yhtä kaikki,kiitos vielä oli mukava kuvamatkustus tänäaamuna piristi mukavasti.

Itse kolme kertaa Thaimaassa käyneenä olen sitä mieltä, että se on normaalin hygieeninen maa. Näistä kuvista voi saada hiemen väärän käsityksen, koska "pahimmat" kuvat", joista luulen Ripposenkin käsityksensä saaneen, on kuvattu merimustalaisten saarella. Asutus on rakennettu täysin paalujen varaan, joten siellä on hygieniaolot luonnollisesti erilaiset kuin muualla. Phuketissa, jossa olemme syöneet kadun varrella olevista myyntikärryistäkin harva se päivä lihaa, lettuja ja hedelmiä, ei kukaan perheestämme ole kärsinyt vatsataudista. Itse en pidä Thaimaata yhtään sen epähygieenisempänä kuin esim. Kanarian saaria.

Suomi sen sijaan on ylihygieninen maa, mikä esim. on aiheuttanut miehelleni voimakkaan siitepöly- ja ruoka-aineallergian. Mutta emmehän me voi pysyä ainoastaan Suomessa, elämä tulisi aika tylsäksi sillä tavalla.
Niin, ja Railihan sen jo tuossa sanoi: emmehän me näe kaikkea, mikä tapahtuu kulissien takana täällä tai jossain muussa "siistissä" maassa.

Ai niin, Hoyabella, ei ollut Mirabilis jalapa se 2-3 sivun kukka. Ihmekukka tekee ne kukat tasasesti pitkin puskaa, ei varsiin. En kyllä valitettavasti yhtään osaa sanoa, mikä kukka mahtoi kyseessä olla.

Kiitos hienoista kuvista! Tuli mieleen mukavia muistoja omista matkoista. Mekin söimme katukuppiloista melkein päivittäin, eikä ongelmia ollut. Tietenkin pitää käyttää ‘maalaisjärkeä’ kun katukuppilasta ostaa.

Kananlihan pilkkomista aamulla auringonpaisteessa.