Matto- ja pyykkitelineet

Meidän taloyhtiössä on lappsetin tamppaustelineet ja ne on minusta ihan kivan näköiset. En kehtaa lähteä kekkuloiman pyjama päällä enää pihalle ottaakseni kuvaa. Jos kehtaatte, käykää kurkkaamassa lappsetin nettisivuilta, sieltä löytyy kuva kohdasta taloyhtiön piha.

Meillä on entisen asukkaan asettama matontamppausteline ja pyykkinaru samassa syssyssä kasvimaan reunassa. Matontamppaustelinettä verhoaa tällä hetkellä vanha omenapuu (tosi herkkuhedelmä). Ja toiselta puolelta (siinä, missä pitäisi kuivattaa pyykkejä) leviää tammi. Kolmen vaiheilla olen. Matontamppausteline vaatisi hiomista ja uudelleenmaalaamista (vaaleita mattoja siihen on turha kuvitella ripustavansa; parit on menneet piloille ruosteen takia). Eikä niiden oksien seassa ole kiva touhuta. Eli pitäisi puita leikellä. Tjaa.

Tähän muovipinnoitettuun telineeseeni olen todella ollut tyytyväinen. Siisti ja käytännöllinen.

Minä en löydä meidän pihalta paikkaa noille telineille. En vaan halua mihinkään näkyviin. No, onneksi kaidetta riittää ja olen tuulettanut matot niillä. Pyykit joutuvat homehtumaan sisälläsilmän isku.

Ehkä kun saadaan taas yksi puukasa raivattua tontin laidalta...mutta kun siinäkin on niin paljon koivuja ja roskaa tulee.

No, naapuri teki mukavan päätöksen ja laittoi oman telineensä rajaan kiinni, niin että se näkyy meille ruokailutilaan ja olkkariin. Siis paraatipaikalle! Täytyy varmaan virittää jotain köynnössäleikköä.

Meillä tälle löysimme talon päätyosasta paikan, josta läpikulku takapihan hyötypuolelle. Naapuritalon ikkunaton päätyosa rajan toisella puolella. Kasvillisuus estää näkyvyyttä kadulle päin. Entinen teline näkyikin osittain naapuriin, joka minua aina häiritsi.

Mairen teline on tosi käytännöllisen näköinen. Meille tarvittaisiin vain paljon vähemmän pyykinkuvatustilaa ja enemmän matontuuletustilaa - onneksi on meilläkin kuistin kaiteet

Hoyabellan teline on vieläkin minulla hampaankolossa - malttaisiko vaiko eikö...

Kuva ei kerro mittasuhteita oikein, mutta 5 isoa mattoa mahtuu kerralla. Mattotelineeksi oikeastaan minäkin tuon hankin, kun rummussa tulee etupäässä pyykit kuivattua, mutta suotuisalla säällä kesällä kyllä ulkonakin.