Meiramin piha muutosten myllerryksessä

Eilen löysin myös toisesta pionista (muistaakseni tarhapioni?) pikkuruisen punaisen piipan, eli hengissä näyttävät olevan. En ymmärrä mikä kaunokaisille on tullut, kun olivat ihan hyvän näköisiä lumien sulettua, mutta nyt osa on ihan ruskeina ja kuolleen näköisinä, kunpa ne siitä virkoaisivat! Myös värimintun monet pikkuriikkiset alut paleltuivat pari viikkoa sitten pakkasilla, toivottavasti tulee uusia sisukkaampia tilalle!

Eilen tulppanitkin olivat auenneet. Luulin istuttaneeni ihan toisenlaisia, paljon pidempiä, tulppaneita, mutta kivoilta näyttivät nämäkin.

Ensin kauempaa.

Ja sitten lähempää.

Tänään kukassa olivat jo melkein kaikki punaiset tulppaanit.

Nyt tulppaanit ovat jo lakastumassa, mutta tässä vielä kauneinta kukkaloistoa:

PItkästä aikaa lisää kuvia.

Ensin kesäkukkia tältä vuodelta.

Amppeleissa lumihiutaletta, humalaa ja riippapelargoniaa.

Viime vuonna kaadetun vanhan pihlajan kannon ympärystän on vallannut puna-ailakki, eikä mulla oo mitään sitä vastaan....

Kellarin oven lähistöltä löytyy myös lemmikkiä (?)

Sitten viime kesän muutosprojekteihin, eli ekalla sivulla mulla oli ennen-kuvat aurinkoisen ja varjoisen paikan kukkapenkeistä, tässä nykyhetken kuva, eli siis jälkeen-kuva.

Eka varjon penkki

Paljon kovaa muutostyötä on tehty Meirami pihalla ja lopputulos on tosi kaunista.
Mikä on tämä jännä kukka ihan ensimmäinen tänään otetuista kuvistasi kaunis kelta/oranssinen?
Tahtoo sellaisia omaan kukkapenkkiin.

Kiitoksia kesäheinä! Kyllähän täällä tosiaan työnsarkaa riittää, mutta on ihan kiva, että jotain on saanut jo aikaiseksikin.

Täytyy sanoa, etten muista mikä tää keltainen/oranssinen kesäkukka on… Viikko sitten kävin taimistolla ja mun oli pakko sitä ostaa ja pistin muka nimenkin mieleen, mutta en sitä enää sitte kotona muistanut… Viihtyy kuitenkin auringossa ja pistää yöksi kukat suppuun.

Täytyy kierrellä kukkatalossa yms. jos löytäisin, se on aivan upea ja hienon värinen.

Kylläpäs tuo olikin kirkas tuo varjoisen penkin kuva! Pitääpä koittaa pilvisellä säällä, jos sais paremman otoksen. Tos varjoisas penkis suurin osa lajeista (kuunliljat, nauhukset, jaloangervot) ovat parhaimmillaan vasta loppukesällä, eli näyttää nyt tähän aikaan vuodesta vielä vähän autiolta. Istutin lisäksi penkkiin vasta nyt keväällä kesäpikkusydämiä ja purppurakeijunkukkaa, jotka myös ovat vielä aika pieniä, mutta hiljaa hyvää tulee…

Sitten pari kuvaa aurinkoisesta penkistä. Tämä penkin osa on pihaan päin eli katsellaan useimmiten täältä päin.

Ja toinen toisesta suunnasta. Penkin edessä riittää vielä vähän työnsarkaa...

Norjanangervot ovat nyt parhaimmillaan. Hui, olipas siellä kuorikkeen joukossa paljon rikkiksiä! Kun isäntä saa kylvöt tehtyä, hän on luvannu hakea mulle traktorikärryllisen kuoriketta, jota olis sitte tarkoitus lisätä näiden pensaidenkin alle, kun on vanhat kuorikkeet jo päässy vähä maatumaan.

Vielä toinen kuva norjanangervoista.

Kukassa tällä hetkellä on myös omenapuu ja syreeni aloittelee. Tässä pala kukkapilveä.