Memulin pihasta ja kotoa (II)

.pomppivaa nauruapomppivaa naurua

Olen tässä päivinä muutamina käynyt koko kuvaketjusi läpi. Sulla täytyy olla joku aivan poikkeuksellinen vaijeriyhteys päästä käsiin. Ja mistä ne kaikki ihanat ideat sun aivoihisi tulee , onkohan sulla jotenkin enemmän poimuttuneet…

Minä en ehtisi edes kunnolla aivastaa, kun sulla on verhot ommeltu ja narut ja koukut katossa ja verhot kiinnitettynä ja eikä tässä vielä kaikki - lopputulos on tosi tyylikäs ja siisti ja uniikki.

Oli mahtava elämys katsella kaikki kuvasi. Sinun puutarhassasi kukkii kukkien lisäksi ihailtava luovuus!

naurua Voiko kukaan kauniimmin enää sanoa kuin sinä. Nyt on memulin naama kuin Hangon keksi hymy. Kiitos Tuomipihlaja. Mun on pakko keksiä ja tehdä jostain olemattomasta aina, kun lompsa on laiha. On otettava luovuus käyttöön, kun paljon muuta ei ole.

Samaa tässä olen ihmetellyt, kun tuomipihlajakin. Kun samassa ihmisessä on mielikuvitus, taito ja tarmo. Jos valita sais, niin sinun pihasi haluaisin ehdottomasti. En ole kyllä viihtyisämpää ja kauniinpaa missään nähnyt! Muuten, sellaisia "varrellisia pallotuijia" oon nähnyt myynnissäkin. Onkohan idea poimittu sinun pihaltasi.

Kiitos sanoistasi iiris-kukka.sydänKyllä ne varrelliset varmaan pöllittiin mun pihaltani.pomppivaa naurua Arvaas kuule, kuinka mää ihmettelin, kun jonkin ajan kuluttua puitteni parturoinnin jälkeen näin kaupassa samanlaisia. Olin aikas lailla hämmästynyt, hihkuin ittekseni, että onkos nekin noin leikelty..

Piti tulla katsomaan, mitäs täällä puuhataan, mutta onneksi maltat välillä rauhoittua.

Juu, nyt mää vaan ihmettelen ja katselen ja hämmästelen, kuinka liki kaikki kesäkukat ovat alkaneet ruskettumaan purkeissa.
Sain katot maalattua, mutta olohuone odottelee. Jätän sen syksyyn, kun maalaaminen on niin suttusta puuhaa ja minulle on kohta tulossa vieraita hymy.

Pari kuvaa voisin laittaa, jotenkin piha tuntuu tällä hetkellä vähän tylsän näköiseltä. Sitä se taitaa tosiaan ollakin. Osa kuvistani ylivalottui, mutta muutama onnistuikin.

Ensimmäinen kurpitsani. Tosiaankin. Ikuna ennen en ole kasvattanut. Pitkä se tosin on, kun kiertää tuota "aitaa" pitkin, mutta yksi ja ainoa kurpitsa. Ensin tuli tyttökukat, sitten kaikki pojat, ihan eri aikaan. Yhden ehdein pölyttää.

Queen Elisabeth:

Ja tosi punaiset krassit, kuva vääristää väriä. Näitä on vähän joka paikassa. Krasseja meinaan.

Akileija jaksaa kukkia, vaikka ötökät tuhosivat ensimmäisen kukinnan.

Taisi tulla pieni laskuvirhe. Klematis pujahti rännin ja katoksen välistä.

.

(hitsi, kun tuleekin isoi kuvii)oho Tykkään näistä matalista angervoista perennojen joukossa.

Tänä kesänä vaan tuo keijuangervo teki ihmeen vähän kukkia.

Mikä mää lainkaan olenkaan? Joku malvako?

Neidonhiuspuu. Enkä sen ensimmäinen ja viimeinen kesä pihallani. Saarenmaalta ostin. Suksikeppi on tukena, vaan missä on tukinnaru? Tuo raudoitusverkko on tuossa jotain tuleevaa inspiraatiota varten. Antaas kattoo, koska se tulee.

Nämä ruiskukat ovat aika kivan värisiä. Liki mustia.

Pallesorvarinpensasta vaivaa vissiin härmä. Huomasin pari päivää sitten. Jottain pitäs tehrä.

Lehtiä peittää valkoinen mömmö.

Yksi kolmesta punotusta pajupuusta (pentin ohjeiden mukaan). Taas tästä kuva, kun tykkään siitä ihan kamalasti, vaikka se on hirvittävä juoppo. Jäi parina päivänä ilman vettä, ja heti pudotteli lehtiään.

.

Väriminttu lopettelee kukintaansa. Harmi, tykkään tästä, kun on aina niin terhakka.

Viimeiseksi sormareita, jotka lähettävät lahjoittajalleen Miikokselle terkkuja. Toivottavasti ensi kesänä näitä olisi paljon enemmän. Valkoista pitäisi vielä saada. Siemenpussikin on jossain.