Vielä yksi kuva matalasta iiriksestä.
Tätä saksankurjenmiekkaa olen koettanut monta kertaa kuvata, ei tahdo onnistua, kun tuulee (ja nyt vielä meinaa loppua kamerasta virta, joten joutui kuvaamaan ilman nestekidenäytön apua).
Sammalleimut kukkivat vielä. Tässä vähän taantunut kirjavakukkainen.
Verikurjenpolvessa on paljon nuppuja. Tässä ekat kukat.
Vähän tuntuu että piha vetää henkeä, ei ole kovin paljon kukkia nyt. Mutta nuppuja on sitäkin enemmän. Isot unikot aloittavat ihan kohta, samoin siperiankurjenmiekat. Liljoistakin on nopeimmat, sahramililjat, jo nupuilla. Päivänliljoissa on nuppuja myös.
Merkurius, ihan saman olen huomannut omalla pihalla. “Hiljainen hetki”, mutta odotan, että kohta se alkaa… Minulla ei siperiankurjenmiekoissa vielä näy nuppuja.
Kirjava sammalleimu on kieltämättä harvinaisen kaunis. Toisaalta se on myöhäisempi kukkimaan eikä yhtä hanakka leviämään kuin tavallinen. Se ei ole oikein pärjännyt kilpailussa muille kasveille. Täytynee vähän avittaa sitä kunhan ehdin. Olen sitä joskus taimimyymälöissäkin nähnyt, vaikka se ei olekaan yhtä yleinen kuin yksiväriset.
Olet hyvä kuvaaja, sillä kaikki kuvasi ovat tosi kauniita, kuten kohteetkin. Tuo kirjavakukkainen sammalleimu on myös aivan ihana.
Kiitos, Memuli, mutta kyllä minun hyvien kuvieni salaisuus on lähinnä digikamera. Sillä kun räpsii tarpeeksi monta kuvaa, niin joku onnistuu. Loput on helppo deletoida. Kuvankäsittelyä tietokoneella en käytä juuri muuhun kuin rajaamiseen.
Se kirjava sammalleimu on (sain juuri selville toisesta ketjusta) nimeltään Marianne.
–suomalaiset on vaatimatonta kansaa–
Ensimmäinen isoista unikoista.
Isot röyhelöunikot taisivat saada jalkapallosta. Kun tulin hakemasta postia, vain tämä oli jäljellä.
No, uusia isoja unikoita aukeaa. Tämä on nyt illalla jo supussa, mutta avoimena se oli ison teevadin kokoinen.
Sahramililjatkin aloittelevat kukintaa.
Takapihalla kukkivat vuorirevonpavut.
Siperiankurjenmiekat ovat suloisia.
Kuukausimansikoiden kukintaa.
Lisäilenpä tässä istutushommien tauolla vähän kuvia. Vielä unikkokuvia.
Toinenkin märkä unikko.
Nyt on suurin osa sahramililjoista kukassa. Sateesta märkinä ne näyttää pikkuisen hassuilta.