Sikuri… luulen.
Mikä luonnonkasvi tämä kallion rakosesta kurkkiva on ? Kallioimarre mulle tuli mieleen mutta onko joku muu ?
Nuun kuvassa saattaa olla haurasloikko
Kiitos Valtsu. En oo ikinä moisesta kuullutkaan. Saattaa hyvin olla, se kalliohaurasloikko ehkä.
jep jep, hyvä kun joku poisti mun tyhjät viestit.
Otin omat kommentini pois kun arvuuttelin sitä jo heti alkuun tuolla haurasloikoksi.
Sitä kasvaakin tuolla minun saniaispenkissä ihan luonnon tuomana, mutta kovin on nyt rähjäinen.
Se on aika yleinen eteläisessä suomessa kyllä, kallioiden koloissa ym, ym.
Jatkossa paree varmaan jättää tunnistushommat muille vaan, tuntee ittesä tyhmäksi, kun kerta toisensa jälkeen minun kommentit sivuutetetaan kuin en ois mitään laittanutkaan.
PS: Oon harrastanut luonnonkasvihommeleita vaivaiset joku 50 vuotta vasta, äitini jo pikkulikkana aloitti koulimaan minua niihin juttuihin. ![]()
Suokukka, en ollut huomannut sun viestejä. Tai huomasin kyllä kaksi viestiä joissa luki että kirjoittaja on poistanut sisällön. Mut en tiennyt mitä niissä oli ollut. Harmi että pahoitit mielesi etten viestejäsi ollut nähnyt, ei ollut tarkoituksellista.
Ei mitään Nuu, se luki ihan siinä ekassa viestissä jota olit peukuttanutkin, tosin en ollut lisännyt siihen mitään kuvia tai linkkejä.
Ja valitettavasti arvasin näin käyvän kun huomasin Valtsun viestin, sehän se ikävä osuus tässä onkin, että tiesin ennalta lopputuloksen.
Kivaahan näitä olisi yhdessä tunnistaa, sekä miettiä ja oikeasti tykkäisinkin siitä, mutta minulle tulee tunne, että minun yli jyrätään, eli en osaa, enkä ole mitään.
![]()
No olen tottunut olemaan ulkopuolinen, sama tunne on seurannut minua aina tällä palstalla , en kuulu porukkaan, enkä tule kuulumaankaan.
Toki nyt on homma kutistunut niin pieneksi jo muutenkin, että ei paljoa ole mitään porukkaa jäljellä.
Isännän kanssa on moneen kertaan todettu, että meitä vaivaa joku. Kumpikaan ei kuulu mihinkään. Keskenään sentään täydennämme toisiamme.
Sen takia ehkä just luonto ja sen asioiden tutkiminen ja seuraaminen on mulle niin tärkeää, kun se antaa minulle niin paljon sisältöä elämään.
No hard fiilings. ![]()
Onneksi kohta lämpiää, niin ei tarvitse täälläkään notkua. ![]()
Niin ja mulla onkin nyt ittekseni meneillään erittäinkin mielenkiintoinen projekti.
Tällä hetkelläkin jo muutaman vuoden olen tutkaillut ja opetellut merenrannikon ja saariston kasveja, perhosia, lintuja, sudenkorentoja, hämähäkkejä, hyönteisiä ym ym.
Siinä riittää ihmeteltävää.
Olisin halunnut joskus luontokartoittajaksi opiskella, mutta töitä on niukasti sillä alalla. Siksipä pitää vaan harrastuksen vuoksi syynätä kaikkea turhanpäiväistä.
Eihän näistä enää mitään oikeaa hyötyä ole kenellekään , tekoälyllä, google kuvahaulla, kasvintunnistuksilla, ym ym voi tunnistaa mitä vaan missä vaan, niin tämmöiset huruakat joutaa romukoppaan.
Se vaan on minusta niin hauskaa.
Kesää odotellessa…![]()
Miten ihmeessä tunnet itsesi ulkopuoliseksi, olen kokenut sinut ihanteelliseksi puutarhuriksi, jolta olemme niin paljon hienoja neuvoja ja opastuksia vuosien varrella saanut ja on ollut suuri Ilo seurata hienon puutarhasi kukoistusta. Porukka on pienentynyt ja jokaisesta poistuneesta puutarhurista koen suurta surua. Nytkin on huoli missä Pepino mahtaa olla, kun ei ole näkynyt moneen viikkon. Toivon että jatkat pitkään seurassamme ja koetan osaltani kommentoida täällä kaikkia tyydyttävästi, vaikka aina en paljon mistään mitään tiedäkkään.
Suokukka , minun mielestä Sinun projektisi ja kuvasi puutarhastasi ovat tooodella mielenkiintoisia ja antaneet ainakin minulle inspiraatiota suunnitelmilleni. Toivottavasti jatkat päivityksiäsi.
Aivan samaa mieltä kun edelliset![]()
Minä samaa mieltä edellisien kanssa. ![]()
Luonnon seuraaminen ei ole mitään tyhjänpäiväiväistä ja sitä ei googlet tai tekoälyt pysty korvaamaan. Oletko käyttänyt iNaturalistia? https://inaturalist.laji.fi/
Meidän poika aina sanoo, että minunkin pitäisi laittaa sinne havaintoja, kun kuvailen ötököitä ja kyselen häneltä mitä ne on.
Googlen kuvahakuun ei voi luottaa tunnistuspuuhissa, vaikka joskus se voikin olla hyvä apu. Ei nyt liity luonnonkasveihin, muuta olin unohtanut mikä on töissä olevan viherkasvin nimi ja googlen kuvahaku ehdotti kaikkea aivan muuta, lopulta löysin täplätraakkipuun kun hain netistä varjossa viihtyviä huonekasveja.