Mikä orkidea kukkii elokuussa 2010

Denrobium bigibbum kukkii yhdellä kukkavarrella, siitä ei ole kuvaa nyt. Tämä Beallara Peggy Ruth kehitti yhden kukan, toiset nuput kuivuivat, nyt siinä on kuitenkin toinenkin kukkavarsi kehittymässä.

Olisiko tuo Mummilta kadonnut nimi Aerangis mooreana? Ainakin aikataulullisesti voisi olla. Kuva vaan on ylösalaisin. 

Kukkien väri voimistuu UV-valon ansiosta ulkona.

Olisikohan nyt oikein päin.

Tämän normaali kukinta on loka-marraskuussa. Ensimmäisissä helteissä toukokuun alussa tämä pääsi ulos suojaiselle avoterassille, valokatoksen alle. Tuli kylmät ja alimmillaan lämpötila oli öisin +2 astetta. En kuitenkaan siirtänyt näitä isoja katleijoita ym sisälle, koska ne kestävät aika paljon. Nyt teki aukaisi kukat kovassa paahteessa. Nostin sisälle, etteivät lakastu nopeasti. Uusia versoja on tulossa, joten kukkii ehkä myös syksyllä.

Paphiopedilum purpuratum, kukkinut jo miltei kuukauden :slight_smile:

Paphiopedilum Purpuratum

Phalaenopsis bellinaan en sitten koskaan väsy.

Onpa tuossa kulmalavin venuksenkengässä kaunis lehdistö!

Kolmen aina kaunihimpi, minulla kukkii vain yhdellä. Tuoksuu koko huone siitäkin.

apuva kuinka ihana tuo kulmalan phapi purpuratumi on …slurps:)

Siinä on lehdistökin niin kaunis että

Vaan niin on kaunis tuo Kippo:n bellinakin… Ja kuvakin näyttää oikein onnistuneelta. Ja juuri kun allekirjoittaneen silmissä phalaenopsisten osakkeet olivat laskussa… Mitä nyt moisille market-orkideoille tilaa uhraisi… Tuoksuukin vielä kirjallisuuden mukaan eniten koko suvusta. Siis ihan on pakko seuraavaan tilaukseen sisällyttää…

Howeara Lava Burst availee toisen kukkavartensa kukkia kesäsiirtolassa. Kukkien väritys oikein tumma viininpunainen, voimakkaampi kuin mitä olisi ollut keinovalon alla kasvaneena.

Tässä päivän ilonaihe: Paphiopedilum Henryanum

Nyt minulla on kuplasti kadehdittavaa… paphiopedilum Envy Green

Psychopsis Mariposa ´GV´ on nyt nostanut "tuntosarvensa" ja "siipensä" ja on tyytyväinen oloonsa.

Sivuprofiilia…

Kyllä tämä orkidea on aina kuin lentoon lähdössä.

Kateellisena katselen teidän kauniita orkideoja. Itse olen koettanut saada kukat elämään kodissani mutta 3kk on maksimi mitä ovat säilyneet hengissä. Poikkeuksena yllä olevat kukkaset ovat säilyneet ihollani viimeiset 4 vuotta. Hieman ovat haalistuneet mutta vielä kukkivat! 

Siis onko tuo tatuointi? Selässä?

Törnrosan henry on söpö. On aina välillä hankintalistalla.

ratu: kyllä, se on tatuointi, olisikohan tuo kukkien ala n. puolitoista kämmentä.

Tämmönen Nobile dentro yllätti täydellisesti, ei oo nim. kovin hääppönen tikkukokoelma…