Mikä orkidea kukkii huhtikuussa 2009

Dendrobium bellatulum, pieni dendro, jossa iso kukka suhteessa kasvin kokoon



Dendrobium Dawn ''Maree Giant''

Valitin vuosi sitten, että ostin ko. kasvin lähes juurettomana. Nyt se on ollut semihydrossa lähes vuoden ja juuria on vähän enemmän ja kukkia kahdessa varressa. Mutta lehdet ovat vaalean keltaisen ja vihrean kirjavat, mutta yksikään ei ole pudonnut. Johtuneeko kirjavuus vielä juurien vähäisyydestä vai ravinteiden puutteesta?Olen lannoittanut hyvin vähän. Myös Goodalearani, joka on hydrosorassa, on ihan saman näköinen, vaikka oluttuoppi on täynnä juuria.

Blc Chyun Guu Swan ''White Jade''

Onpas taas herkkuja kieli ulkoa

Tuo valkoinen jade onkin vanha tuttu, oli edellisvuonna mukana talvipuutarhassa, upea kun mikä!

Vuosia sitten Tukholman Orkidéhusetista ostamani pienikokoinen, luotettava venuksenkenkä-risteymä Paphiopedilum barbigerum x P. primulinum.




Tämä pikku söpöliini on Vanda Pakchong Blue, jota kuusi henkilöä tilasi Orkideayhdistyksen yhteistilauksesta. Se asuu ikkunalaudalla tässä vaasissa ja saa upotuskastelun joka toinen päivä ja vesisumua juurilleen sitten - hmm - joka toinen päivä.

Ei näy Harin kuva täällä, näkeekö muut?

ei näy kuin punainen risti

Samma här

Mikä ihmeen punanen risti? Kaunis sininen orkkuhan tuo on.

Ehkä joku tuonkin osaa selittää, mutta täällä näkyy vain raamit joiden ylänurkassa on revitun arkin kuva. Onneksi on nimi jolla voi kuukkelista katsoa :slight_smile:

Täällä näkyy mainiosti. Jännä, kun osa näkee ja osa ei. Eikä edes ole kooltaan mikään iso kuva.

Kaunis on kuten sirkkahelenankin pari viestiä aiemmin! kukkais pyöritystä

ie7 näyttää punaista ristiä, ff orkideaa. älkää kysykö, miksi noin on:-)

Täytyy liittyä itsekin ihmettelijöiden kuoroon. Kuva katoaa ja tulee taas takaisin, vaikka sille ei mitään tee, mysteeri. Linkki ei vaan välillä toimi. Selaimen välimuistin tyhjennys saattaa auttaa, jos sinne on jäänyt jossain vaiheessa ristiversio.

Täälä ei näy edes punasta ristiä. Pieni harmaa loora vaan!!!

Otetaan uudestaan, kun suora linkki toimii niin epämääräisesti.

Tämä pikku söpöliini on Vanda Pakchong Blue, jota kuusi henkilöä tilasi Orkideayhdistyksen yhteistilauksesta. Se asuu ikkunalaudalla tässä vaasissa ja saa upotuskastelun joka toinen päivä ja vesisumua juurilleen sitten - hmm - joka toinen päivä.

Sievä

Ryhmäkuva orkideoista, vaikka ei ne kyllä oikein kunnolla pääse oikeuksiinsa noin kaukaa kuvattuina. Confused

Tässä juuri avautunut Paphiopedilum primulinum x P. Saint Swithin (joka on P. philippinense x P. rothschildianum vuodelta 1901). Oikeanpuoleinen sepali oli juuttunut tossun sisään, mutta on alkanut kuitenkin kähertyä, vaikka hieman invalidi onkin. Kasvi tuli nelisen vuotta sitten Currlinin tilauksesta, kukkinut joka vuosi. Kooltaan iso, lehden kärjestä toiseen on 75 cm.