Koehlerorumin Brassia koehlerorumille koitti kevät.
Itse asiassa kukinta alkoi jo viime kuun puolella, mutta en silloin ehtinyt tätä tänne lähettää.
Ja sama iloinen perhetapahtuman vielä videona
http://www.youtube.com/watch?v=gHlt4qGGV8o
Kiitos ihanasta videosta. Mukavaa kun joillakin on tuo tekniikka hallussa. Siitä pääsee muutkin sitten nauttimaan.Oli vielä niin pääsiäisen värinenkin.Hienoa.
No hopusti se kaikki nuput aukas
Coelogyne cristata, lumikuningatar - tämä yksilö on vissiin hämäläistä sukua, kun kukkii vasta nyt…
…vielä lähikuvakin, vaikka näitä kuvia onkin viime kuukauden aikana ollut aika paljon.
Minulla on orkideakaapissa, jossa lämpö kesällä 16-30, talvella 12- 20, ilman kosteus 50-90
Kesällä kastellaan runsaasti ja lannoitetaan, talvella kuivana.Helppo kasvi suosittelen.
Nyt kukkii myös Coelogyne Intermedia, joka minulla oli nupullisena mukana Talvipuutarhalla.
Tässä nuo molemmat kukkapöydällä.
Kiva nähdä molemmat vierekkäin, huomaa erojakin.
Minun C. cristata kukki jo tammikuussa, nyt huhtikuussa pukkaa uusia kukkavarsia samoihin ja myös kukkimattomiin bulbeihin. Kasvit oli välillä esittelyikkunalla huoneenlämmössä, mutta kukinnan jälkeen heti menivät viileämpään. Jospa siitä innostuivat uudestaan.
Huomaattehan, että Coelogyne Intermedia = Coelogyne cristata x Coelogyne tomentosa (ent. massangeana). Mielestäni tosi onnistunut risteymä.
Minä olen itsekseni miettinyt, että miksiköhän tuota lumikuningatarta on pitänyt tuolla tavoin kutistaa.
Niin saako tänne laittaa ihan kaupan taviksiakin, vai?
Laitan silti, siirtäkää jos ette tykkää, mä vaan niin tykkään ja hän sai toisenkin kukan auki
Näitä taviskuviahan minäkin pääasiassa laittelen. ;)
Tälle palstalle voi laitella ihan mitä tahansa kukkivien orkideoiden kuvia.
Ensimmäinen pleione kukassaan… lisää on tulossa.
Coelogyne speciosa alkoi kukkimaan jo näin varhain
Onpas makeen värinen tuo ylempi kukka!
Kauppareissulla tarttui mukaan tällainen Dendro ihan kohtuuhintaan, kun kukinta on aivan lopuillaan. :)
Tästä lähikuvasta näkee, että kukinta on aivan lopuillaan. Jännä väri - tällaista en ole aikaisemmin nähnytkään.