Mikä orkidea kukkii kesäkuussa 2013

Minikokoisiin laskettava perhonen: Phalaenopsis (Kingidianum) deliciosa. Tuli vuosi sitten Schwerteriltä, kukat alle sentin, ihan kauniit.

Hauska piirileikki tuossa Zygon equestriksessä :slight_smile:

Ja hiukan suurempikukkainen, mini vielä tämäkin: Phalaenopsis parishii

Nyt on varmaankin rästit saatu päivitetyiksi, oli hiukkasen tiukka orkideakevät ja kun lehti saatiin painoon, olen ollut niinsanotusti vapaalla :slight_smile: Nautitaanpa kesästä!

Ruukkutarhuri, tuo lindleyini on ollut täysin kuivana ja viileässä (jopa reilusti alle 10C), mutta samalla melko lähellä valaisinta. Vaan eihän näistä tiedä, kuin vasta muutaman vuoden totuttelun jälkeen. Tämä oli siis toinen viileä talvetus ja nyt kukki. Saa nähdä miten on ensi keväänä.

Aivan ihana tuo Harin Dendrobium atroviolaceum x D. excimium.
Minähän olen ihan höpsähtänyt dendroihin.
Minulla avasi tänään ekat kaksi kukkaansa Masdevallia chasei, meinasin palauttaa teidät väriloistoilla räiskivät maanpinnalle tämän vaatimattomammalla olemuksella ;D

Ja muokkauksen kautta ehdin kuvankin laittamaan samaan viestiin.

Masdevallia chasei aloitti kukinnan, suloisia pienehköjä kukkia ja koko ajan työntyy uusia nuppusia tyveltä

Ja yhdestä hieman lähempää sisäosaa, ei muuten ollut todellakaan helppoa, miten mahdoin edes tämän saada otetuksi.

Marketista aikoinaan hankittu Dendrobium bigibbum -risteymä (oletan) menestyy hyvin aurinkoisella ikkunalla. Kiva orkidea, kun kukatkin kestävät kuukausia. Tämä on hyvin tummasävyinen.

Laelia purpurata:
laelia purpurata

Upea!

Tosi hieno!

Aivan mielettömän upea!

Upea laelia!

Meillä kukkivat nyt:

Dendrobium Phalaenopsis -risteymä:

Dendrobium Phalaenopsis

Oncidesa Sweet Sugar teki kauheasti kukkia, ja seuraava kukkavana on jo tulossa:

oncidesa

Phalaenopsis "Little Lady":

Brassia tosca: