Mikä orkidea kukkii lokakuussa 2009

Taisi päästä heti tuoreeltaan emäntänsä kanssa aamutelkkariin…

Ensimmäinen vandan kukka aukesi tänään. Mutta onko tämä Sansai Blue? Eikö siinä pitäisi olla selvempi verkkokuvio?. Katsoin tarhan nettisivulta, ja siellä sanotaan, että kukan koko ja väri tulee täysin esiin vasta noin viikon kuluttua. Mutta väliäkö hällä mikä sen nimi on. Pääasia, että on minun lempiväriä sinistä.

Pyjama -Elviksillä oli selvästi pulisongitkin =)

Makuasioitahan nuo ovat, mutta taidan sittenkin mieluummin katsella tavis perhosia. ;)

Olen samaa mieltä. Tässä kaksi sulotarta. Ylempänä se aikaisemmin parjaamani hujoppiperhonen ja alempana asteen verran vaaleampi jo muutaman kuukauden kukkinut kolleega.

Florinda, makuasia on myös kuvan paremmuus salamala tai luonnonvalossa. Mun kuva oli otettu salamalla ja kyllä Raakin ottama kuva päivänvalossa on 100 kertaa parempi kun oma ottamani, siis mun mielestä. Nykyään kun ei ehdi kotiin valosalla, joten on tyydyttävä salamaan…

Uusin hankintani on tämä Bauhausista ostettu kaunotar. Aika jännää, miten nopeasti nuput kasvavat. Kuinkahan monta niitä kaikenkaikkiaan kehittyy tähän jatkoksi?

Tervehdys ! Nyt kukkii keväällä Glasgow´n kasvitieteellisestä puutarhasta saatu dendrobiuminin alku

: Dendrobium Festive Glasgow Gowan Glory !

Tämän päivän perhonen.

Kävin tänään Kuopiossa, ja sieltä tuli mukaan 18 e:lla tällainen puolimetrinen Dendrobium Nobile. Kovin on ohuet nilkat ja paksut sääret tällä yksilöllä. Pakko on pitää tulikepit etteivät katkea.

Lähikuva kukista.

3.10 ikkunalleni muutti mm.

-Deperle-tyyppinen venuksenkenkä ( purkissa lukee P. Maudiae silmän isku) Ennestään kaksi valkoista saman tyyppistä.

Burrageara ''Nelly Isler'' neljäs kasvatusyritys allapäin

sekä "helmenä" Guaricyclia Plicaboa ''Dancing Queen'' ??

Wow Etelka, miten upean näköinen Dendrobium.

Tässä hauskan näköinen miedosti mintulta tuoksuva Catasetum saccatum.Kasvi on hankittu Ruotsista tänä vuonna.

Pieni nimetön Cattleya joka puhkesi kukkaan tänään.Onko kellään nimi tälle ?

Niskat vääntyi, kun koitin tirkistellä, miltä tuo Catasetum näyttää toisinpäin. Kuin joku sarjakuvahahmo!!! Ihana!

Orava???! Tikutaku? Hilpeä joka tapauksessa pomppivaa hymyä

Aivan totta orava kurkkaa väärin päinpomppivaa naurua.

:slight_smile: minusta se Catasetum muistuttaa isolla nenällä varustettua murjottavaa peikkoa ,hassun näköinen se ainakin on :slight_smile:

carmelitan Catasetum saccatum on ihan huippu! tosi ihana…