Jospa tämä auttaisi kuumeeseen.
C. jenmannii coerulea x C. intermedia aquinia
No juuh
…laskee loppukuun budjettia…
Juu, minulla se budjetti on räjäytetty jo uusien rehujen takia :x että puurolla ja hernekeitolla vaan kohti tilipäivää
Haha, sorruin nyt minäkin. XD
Cattleya Calummata x Peckhavensis ja Brassia maculata tuli tilattua, se joka leikkihin ryhtyy… ;D
Nobile-tyypin dendro kukkii kesän ulkoilun jälkeen n. runsaalla 30 kukalla, tuoksu on hyvin miellyttävä päivisin.
Dendrobium Comet King ´Akatsuki´ teki kaksi suurta, samoin hyväntuoksuista kukkaa.
Vielä kukkii tämä iso pelastettu perhonen, oli roskiin menossa…2,- pyysivät -sain sen 50 centillä, kun ei taskussa sattunut olla muuta.:))
Ascocedat Prinsessa Mikasa ja Sunny Drops seka Vascostylis Thai Sky yhteispotretissa.
Meilläkin kukkii Vascostylis Thai Sky. Tätä voi kyllä varauksetta suositella, jos tekee mieli vandansukuista mutta itsellä ei ole vandakuiskaajan taipumuksia. Kukkii kaksi-kolme kertaa vuodessa ikkunalaudalla eikä edes tarvitse kovin paljon valoa, siis vandaksi.
Pitäisikö siellä Vantaalla kuiskata ruotsiksi…?
Aivan varmasti, ei se vanda muuten ymmärrä
Minun vandani kyllä ymmärtävät ihan hyvin savon murretta, eivätkä säikähdä koirankaan haukuntaa. Sisareni aina sanoo,että siksi minun kukkani kukkii, kun Timi täällä “hönkii” niille.
Edelleenkin tämä ihana perhonen kukkii. Tähän terttuun avautui eka kukka heinäkuun alussa. Näyttäisi tekevän uutta kukkavanaa lehtien välistä (aivan pieni alku) ja uusia juuria koko ajan.
Ihanan värinen…
Mun usitanassa on nyt kukat kuudessa vanassa. Yritän ottaa illemmällä kuvan, kun valo-olosuhteet ovat paremmat. Sori nyt tämä usitana-spämmäys, mutta en vaan malta .
Mistä olet Usitanasi hankkinut?
Coelogyne usitanani tuli yhteistilauksessa Schwerteriltä muistaakseni vuonna 2009. Vaihdoin sen keväällä isompaan ruukkuun, ja ensi järkytyksestä toivuttuaan se on ollut kovasti kiitollinen.
Joten etsi viisi virhettä - ei kun kuusi kukkaa .
Apua olen vihreä kateudesta…murren phalaelle… Miten voi olla nuin paljin kukkia ja montako kukkavanaa siinä on? Voi kun saisin edes yhden kukkavanan kasvamaan ja kukkimaan. Kaapissa kukki yksi muutamalla hullulla kukalla mutta ei puhettakaan tuollaisesta ilotulittelusta…
Minunkin täytyy lisätä vielä kuva nimettömästä lempidendrobiumistani. Tänään on jo viimeinenkin nuppu auki, kukkia 18. Tumma kaunotar on orkideoistani kaikkein hyvinvoivinpia.
Brassia Rex ja Rossioglossum grande ilahduttavat harmaan syysilman keskellä