Hyvä juttu, että löytyi selityskin meidän ongelmalle! ;)
Kiitos vielä korjauksesta!
Hyvä juttu, että löytyi selityskin meidän ongelmalle! ;)
Kiitos vielä korjauksesta!
Ihastuttava tuo Laelia alaorii voisitko Rippe1 kertoa tarkemmin sen hoidosta, vaikkapa laelia-palstalla? On ollut hankintalistallani jo jonkun aikaa..
Hyrinä, laelia alaorii on helppo kasvi. Monet kasvattavat niitä ikkunalaudalla ruukuissa. Kukkiakseen se tarvitsee noin 5 asteen eron päivälämpotilan ja yölämpotilan välillä. Talvella sen pitäisi olla valoisassa ja viileässä paikassa. Keskimääräinen ilmankosteus,kirkas valo ja hyvä ilmanvaihto ovat tärkeitä. Minulla on 5 sellaista laeliaa. Olen hulluna niihin.
Aah. Sopisi meille... kiitos vinkistä, pitääpä väijyä mistä tuon saisi hankittua!
Tämä perhonen lopetti jo kukintansa, mutta alkoi uudelleen tekemään kukkia vanhan vanan päähän ja kasvattelee samaan aikaan uuttakin kukkavanaa. :)
Kauniit värit ja kuviointi.
Tähän aikaan vuodesta kaikki kukkivat ovat erityisen kauniita. ;)
Tämä Zygo kukkii nyt harvinaisen hyvin. :)
Oikealla puolella on kaksi kukkavanaa ja vasemmalla neljä, tässä vasemman puolen kukkia. :)
Perhosista viisi on kukassa, mutta tämä Cambria (vai mikä se nyt oli) on oikein innostunut kukkimaan. Näitä kukkavarsia on neljä suurta samanaikaisesti auki
Tuo kukkasi on Burrageara Nelly Isler.
Minun Zygoni kukki itsensä loppuun ja alkoi taantua. Sen takia on kiva katsoa Raakin reipasta Zygopetalumia - ja tuoksu on varmaankin mukavan muhkea.
Oi, tuo Raakin zygo on todella upean värinen. Juuri minun makuuni
Kukkiva Lc Thai Glow jaksaa puskea uusia kukkia vaan...
Minicattleya-hybridi jaksaa myös kukkia mukavasti...
Orkideapöytä nyt.
Nämä kukkakuvat tekevät hyvää tällaiseen räntäsateiseen marraskuiseen päivään. :)
Zygon tuoksuhan on sellainen aika omaperäinen, kaikki eivät siitä pidä.
Ei se minua häiritse, vaikka ei ehkä niitä hienoimpiakaan ole. ;)
Kiitos tiedosta Raakki. Siinä oli vain lappu Cambria, kun sen ostin. Nytpä tiedän tarkan nimen!
Encyclia Octopussy aloittelee kukintaansa ja toiseenkin vanaan on ilmestynyt nuppuja...
...tämä on aika ovela kukka kuvattavaksi. :)