Oi miten kauniita, Mummi.Mulla on noita keltaisia, opettelen vasta kuvausta, kun ostin kamerankin sitä varten.
Sinä osaat kuvauspuolen hyvin
Kuvat ovat tänään taas ihan sopivan kokoisia, Viikonloppuna kaikki olivat liian suuria. Ensimmäisenä on 2004 hankittu SLC little hassel. Siihen on tulossa vielä kolmeen bulbiin kukat, jos hyvin käy. Keltaiset phalaenopsikset alkavat enteillä pääsiäistä.. Ne on joskus hankittu poistohyllystä Valkoineni pehonen on päässyt cymbidiumin syllin.
Paphiopedilum pinokkiotyyppinen on parin vuoden takaa se aloitti kukinnan samaan aikaan, kun viime vuonna. Valaistuksesta johtuen värit vaihtelevat.
Kiitos kehuista. Kuvaus ei oel vahvoja puolia. en edes hallitse tätä kameraa kunnolla. Pitää vain ottaa niin monta kuvaa, että joku on julkaisukelpoinen. Kantapään kautta. Laita vaan kuvia rohkeasti, kyllä niistä aina vihjeitä saa, mikä milloinkin kukkii.
Minulla on yksi selainen Dendrobium hybridi. Sain eurolla kukkakaupasta. Keikkui juurineen ei minkään päällä ruukussaan.Selvä heitteillejättö.4 euroa oli vielä lapussa hinta. Nyt on virkistynyt ja siinä se kiitos seisoo.
Ne phalet, 13 kpl sain 20 eurolla, hylätty nekin. 5 kpl olin ostanut 4.95 hintaan.Kyllä ne mulle vielä kukkii.Yksi keltainen on kukassa.
Tuli sitten liityttyä orkidea yhdistykseen, puol vahingoissa jouduin mukaan, en perääntyäkkään voi.
Kamera on mulla hyvä, otan vaan salat selville.Siinä harrastus paremmasta päästä.Kohta näette kuvia kukistani.
Alat vaan kuvaamaan. Aina kun tulee ongelmia luet ohjekirjasta. Vähitellen ne tulevat rutiiniksi.
Tähdikki ja muutkin viime päivinä Suomen Orkideayhdistykseen liittyneet - laittakaa minulle viestiä (olivia@pentinsaari.fi), jotta saatte ykköslehden ajoissa, sen välissähän on yhteistilauslomake. Normaalisti saamme tiliotteet pankista vasta seuraavan kuukauden puolivälissä, jolloin päivitän rekisterin. Tilausten jättöpäivä 31.03.08. Voitte jo alkaa kuntojuoksun postilaatikolle, ykkönen on painettu…
Tervetuloa vaan mukaan - tämä on tosi upea harrastus!
Murdero, tässä jo joskus marraskuun tienoilla kukkinut oma Dendrobium tetragonumini. Se on kotoisin Hans Christiansenilta Tanskasta, sinnittelee vielä GreenMixissä, mutta odottaa vaihtoa tavalliseen alustaan. Teepä vertailevaa tutkimusta!
Ja Mummi sen kuin mopoilee ja usuttaa muitakin!
Mummin venuksenkenkä näyttää minusta aika lailla Paphiopedilum Dellainalta, on P. delenatii x P. chamberlainianum.
olivia toi sun tetragonum on kyl saman näköinen kun omani,värit täsmää ja kokokin on varmaan jotakuinkin sama?muistanko nyt ihan väärin,mun mielestä jounin oli enemmän oranssiin päin.voi olla et muistin väärin mut olen silti onnellinen ja sain hoidettuu kaikki mitä pitikin,juustosämpylöiden kera
ootpa saanu hyvän kuvan!
Jouni kyllä kuvasi sen, mutta ei näköjään ole laittanut sivuilleen. Voihan olla, että kellarin keltaiset valot aiheuttavat oranssimman mielikuvan.
katsoin botanicin kirjasta ja siin oli oranssin punanen,mut voi olla et valo teho tekee väristä tummemman.
Kukan väri muuttuu myös: usein vie pari, kolme päivää, ennen kuin kukka on saavuttanut oikean värinsä. Ja sitten vanhenemisen myötä taas muuttuu.
olen kyl ihan tyytyväinen näinkin.loputkin on jo melkein auki.veli poika ihasteli kovasti kans,laitoin kuvan synttäreiden kunniaksi onnittelujen kera
Psychopsis sanderae
Ascocentrum ampullaceum