Terveiset Stuttgartista (Saksa), orkideanäyttelystä. Suomeen tuli sieltä tämä pieni kasvi:" Promena Sunlight" . Kukat ovat 2,5 x 2 cm.
Tämä vanha ja suuri kukkii jälleen
Leptotes b icolor kukkii kolmella kukalla ja neljä nuppua on vielä aukeamatta. Pitkä kukinta tiedossa. Suihkutus on hyväksi nuppuvaiheessa.
Tässä on syyllinen meidän huusholliin pesiytyneisiin orkideihin. Syylline ilmestyi vuonna 2002 ja ... Siinä vähän muitakin samalta osastolta seassa nukkumatti joka toimii öttiäisten pyydyksenä. Siihen ne ilmestyvät ensimmäisenä, helposti useinkin tutkittavissa.
Polkasin kylille päivemmällä, tökkäsin reppuun sittarista sen kymsin ja vereisestä kukkakaupasta tämän kun ei maksanut kun kympin. On vielä mun huonolla kukkakielellä käännettynä kohtuukuntoinenkin. Muuten kun noita kuvia siirtelee siirrettävän kuvan alla on lukemat 125, 250, 500 tarkottaako se kuvan siirto kokoa?
Tuohon kuvan tekniikkapuoleen vastaus näin alkajaisiksi.
Kun ei laita rastia ruutuun kohtaan
"Säilytä kuvani alkuperäisessä muodossa (max. 500 x 400
px, 100 kt)"
systeemi pienentää kuvan automaattisesti 125 x kokoon. Pienennän omani jo ennen lähettämistä reilusti, niin lähetys sujuu vaivatta.
Esikatselussa on kuvan kokoa vielä mahdollista muuttaa: kun siihen klikkaa hiirellä, ilmestyvät kehykset. Kulmasta hiirellä sisäänpäin vienti pienentää, alla olevassa palkissa näkyy muuttuva kuvakoko.
- Tekstiä voi kirjoittaa samaan viestiin, kun naksauttaa hiirellä kursorin (vilkuttavan pystyviivan) oikeaan paikkaan. Jos tekstin laittaa kuvan jälkeen, kannattaa tehdä rivinvaihto, niin teksti alkaa uudelta riviltä.
Kuva tulee hassusti tekstirivin sekaan silloin, kun kursori on jäänyt jonnekin riville. Kursorin paikka kannattaa siis ottaa huomioon. Korjauksissa pätevät tavanomaiset tekstinkäsittelyn periaatteet.
Epidenrum nocturno kukkii ahkerasti.
Guarianthe skinneri sitten päätti avata molemmat kukkaterttunsa yhtä aikaa ...
... ja lähempää ...
... terälehdet kuin pieniä timantteja täynnä.
Cattleytonia Maui Maid avasi ensimmäisen kukkansa eilen.
Nyt kukkii tämä dendrobium hybriidi, se on keikki , kukkia on 9 kpl.
Onpa taas kauniita Orkidealla ja Etelkalla, oikein sävysävyyn.
Minkähän kokoisena/vanhana tuo Maui Maid mahtaa kukkia? Omani tekee versoa , ja voi muuten kai hyvin, mutta epäilen, että on vielä nuori. Dendrojen kukkimisesta en edes haaveile…
riittahelena, terkut. Minun dendroni on 3 v vanha, ostin sen Kodin Anttilasta yhdellä vanalla, kukkivana. Nyt se alkuperäinen vana on kuihtunut pois, mutta kasvissa on 3 keikkiä joista kahdessa on kukkia. Kasvi on makuuhuoneeni pohjoisikkunalla, jossa lämpötila on n. 17 astetta. Kastelu 2 x viikossa, ylhältä ja lannoitus kerran kuussa. Sen pituinen se on.
Maui Maid tuli 3 v uotta sitten nuorena minulle ja nyt 5 bulbisena kukkii ekaa kertaa.
Cattleya intermedia aukaisi nuppunsa, ei kuvaa tähän hätään. Nuppu tulollaan kun sain kasvin, joten en voi ottaa kunniaa kukinnasta
Tällainen Dentrobium minullakin kukkii ikkunallani. Kukkii ensimmäistä kertaa minun hoidossani.
Moi HelVi! Eiköhän ainakin meidän Dendrot ovat sukulaisia eikö totta
Onneksi olkoon! Minullakin on saman tyyppinen Dendro, mutta se ei ole suostunut kukkimaan vaikka sitä on asianmukaisesti kuritettu koko ns. talvi kylmällä ja janossa pitämällä. Se vaan haluaa kasvaa... Ehkä sitten joskus minäkin osaan.
Hari hei! Minun dendroni ei ole pidetty janoisena
Dendro taitaa olla kaikkein helpoin kukitettava. Ostin sen viime vuoden helmikuussa kukkivana, sitten se kukki alkusyksystä uudelleen, vuodenvaihteen jälkeen ja nyt taas. Yksi toinen on yhtä innokas ja tekee jo kolmansia nuppuja tämän vuoden puolella mutta sen nimeä en tiedä. Sen kukat on vähän kuin kissankellossa.