Mikä orkidea kukkii nyt maaliskuussa?

Dendrobium infundibulum: kaksi kukkaa, noin 9 cm läpimitaltaan.

Dendr. infundibulum kaverinaan kukkiva Dendr. nobile -hybridi, joka sattui avaamaan kukkansa myös nyt keväällä. Syksyllä on suurempi "sato".

Sniff ja nuuh!!! Tuoksuuko tuo infundibulum? Upea! Onko itse kukitettu? Jos on, niin millä taikakonstilla? Waude!

Dendrochilum glumaceum on aukaisut kukkavanansa kaksin kappalein.

Dendrochilum glumaceumin kukkavanan lähempää.

Aina niin ihana Coelogyne cristata

Kukka lähempää. Kukkii 4 kukkavanalla.

Dendrobium tenellum

Encyclia vittelina

Paphiopedilum argus

Huoltaessani äsken talvipuutarhassa olleita kasvejani ja Phalaenopsis javanicaa huuhdellessani hoksasin, että sehän tuoksuu! (Kuva myös tämän ketjun sivulla 2).

Tuoksu on jännän pippurinen, jos metsälude tuoksuisi hyvälle, niin siinä on samaa kirpeyttä. Netistä löysin maininnan, että tuoksu on orvokkimainen, mutta mielestäni on mausteisempi. Ihana joka tapauksessa!

Tämmöinen aukaisi pari päivää sitten kukkansa - kahden vuoden odotuksen jälkeen.
Nimeäkin kaipaisin, tunnistaako kukaan?

Onnittelut! Olet hoitanut tuota kaunokaista hyvin ja nyt sitten on palkinnon vuoro. Olen aivan heikkona noihin aasialaisiin papheihinsydän

Laitanpa kuvan orkideapöydästäni. Tähän aikaan vuodesta siinä kukkii lähinnä Phaleja, mutta on siellä joukossa myös kukkiva Kymbidi, Mustekala, Burrageara, Oncidium, Kattleija ja Dendro.

Samalla kommentti valosta: näillä monimetallilampuilla on se etu loisteputkiin nähden, että ne antavat enemmän vapautta sijoitella eri korkuisia kasveja samaan tilaan. Pöydällä on myös monen tasoista valoa, joten orkideat voi sijoitella niiden valontarve huomioiden eri paikkoihin.

Poistomyynnistä hankittu orkidea ilahduttaa hehkuvilla väreillään kolmatta kertaa.

Tuohan ihan häikäisee! Jos oikein muistan niin 60-luvun lopussa oli tuollaisia kesämekkoja, ettei vain olisi ollut minullakin;)

Harin lamppu antaa myös kivan rauhallisen valon ja hyvin näyttävät kasvitkin sitä arvostavan.

Tälläinen Pleone formosana.Tyttökämmekäs. aloittaa kukkimisen,kovin on vielä pieni mutta kevät innoittaa jo kukkimaan.

Raili.45 oletkos kastellut Pleone formosanaasi?

Olen kyllä kastellut pienen lorauksen ,pari kertaa viikossa,oonko tehnyt jotain sellaista ettei oliskaan saannut kastellapuhetta