Kevään 2007 Orkideayhdistyksen yhteistilauksen Coelogyne cristata on nyt alkanut avata kukkiaan ja lisää kukkavanoja odottaa.
....vähän lähempää
Taustalla näkyy seuraavana vuorossaa olevat kukkavanaa.
Päivi, eivät ne kukat tuohon lopu - sieltä niitä latvasta kasvaa lisää. Nätti on kuin mikä!
Ja Orkideajussin lumikuningattaren avautumista on kiva seurata.
Minulla
on sattunut jonkinlainen vahinko, kun yksi kympsi puolesta tusinasta on
nyt erehtynyt kukkimaan. Monta vuotta olen niitä viherkasveina
hoidellut ja muut ovat edelleenkin, mutta tämä mokoma on nyt
kasvattanut peräti kaksikin kukkavanaa.
Vielä lähikuva kukasta, joka on aika haalean värinen.
Mikä harmillinen vahinko! Otan osaa.
Älä välitä, Raakki. Vahinkoja sattuu
P.s. Todella kaunis vahingon tulos kuitenkin
Tasan ei käy onnen lahjat, jos vahingotkin ovat tuollaisia.
Kyllä tuo minulla tosiaankin ihan vahinko on. Päivi-56 ja orkideajussi ovat saaneet kukkansa kukkimaan hoitamalla niitä, mutta kun minä alan hoitamaan kukkia, niin silloin ne yleensä kuolevat.
Tuo oli kellarin viileässä tilassa perimmäisenä, etten päässyt sitä kunnolla hoitamaan ja kastelemaan. Pitäisi osata paremmin pitää näppinsä erossa kukista oikeina aikoina, niin ne ilmeisestikin tykkäisivät siitä. ;)
Mini Mark avasi ensimmäiset kukat
AUUH! Suosikkini! Omani heitti taas henkensä, jo 2nd edition R.I.P. :o(
Minäkin tykkään tästä kukasta.Ostin sen paikallisesta kukkakaupasta. Oli viimeinen kappale hyllyssä. Viime vuonna se kukki samaan aikaan, mutta kukkia oli vähemmän.
Ja tässä kaverukset "pilkku" ja "pörrö". Kasvavat kimpassa samassa kookoskuituamppelissa. Seuranaan heillä on vielä yksi vihreä, mutta hänellä on vielä kukkavana vaiheessa. Hauskasti alkavat kaikki kolme kukkia yhtä aikaa.
Lumikuningatar on tässä vaiheessa: avoinna jo kolme kukkaa.
Hei,
siirsin nuo viestit helmikuulle - oli näköjään jäänyt joiltakin kalenterin lehti kääntämättä
No on se hyvä että palstalla on moderaattori, joka huomaa möhlimiset! ;)
Minun systeemini meni tässä vähän sekaisin sattuneesta syystä ja nyt tuli yksi kuva toiseenkin kertaan - sen voisi oikeastaan poistaa vai heittäisikö sen perhospalstalle?
Perhosiin sen voisi laittaa ihan hyvin, siirrä vaan!
Ihan vaan varmuudeksi suljen tämän ketjun, kun nyt kuitenkin on jo helmikuu…