Mikä pensas kyseessä?

Samaa sanon, töyhtöangervo,kukanalkujakin näkyy jo olevan. Se on kaunis perenna, älä revi pois, kaunis kukkiessaan.

Usko tietävämpiä, SueEllen. Töyhtöangervo on ihana kasvi!

Pihallamme kasvaa pensaita joita en tunnista. Varmaankin jotain ihan peruspensaita, jotka kaikki tunnistaa (paitsi minä).

Pensas 1.

Pensas 2.

Näitä on marja-aronioiden seassa. Näytää aronialta, mutta kuitenkin aivan erilaiselta. Onko tämä aronia? Oksat ovat tuollaiset pitkät piiskat ja täynnä lehtiä.

Veikkaisin pensas 1:stä kuusamaksi. Kukkiiko se? (kellokuusamani on ihan saman näköinen) Pensas 2 tuo mieleeni tuhkapensaan. Saatan olla ihan metsässäkin, kun ei ole silmälasit mukana.

ellei eka olis kummiskin jasmike?

Saattaa ollakin. Mulla sitä ei ole.

Kyllä Kylkikahvan 2 kuvassa on tuhkapensas.

Kiitos, kakkonen tunnistettu varmuudella tuhkapensaaksi.

Ykkönen ei ole ainakaan vielä kukkinut, eikä ole mitään kukkimiseen havaittavaa näkyvissä, näitä oli viime vuonna leikattu. Tässä on punaiset varret, onko jasmikkeessa? Ei kun on siinä sittenkin jotain pieniä vihretä palluroita.

Kiiltotuhkapensaalta näyttää minun mielestäni.

Sandin täsmennys ihan hyvä. Tekee upean syysvärityksen!

jasmikkeessa on punaiset varret ja nuput pieniä palleroita tähän aikaan

Minkä pensaan lehtiä nämä ovat ?

Mongolianvaahteralta näyttää.

Kiitos otski, ihme vaan kun siinä ei ole koskaan ollut kaunista syysväriä…vaikka muilla on.

Toinen mahdollisuus on tataarivaahtera, johon muistaakseni ei tule aivan samanlaista syysväriä kuin mongolialaiseen veljeensä.

Saattaapi olla hyvinkin, lehdeltään ja kukaltaan kuitenkin sama kuin omassa pihassa ja nämä on myyty mongolianvaahteroina. Joku kuitenkin vuosia sitten epäili että voisivat olla tataarinvaahteroitakin ja näidenkin lehdet syksyllä vain kellastuu. Googlen kuvissa mongolianvaahteran lehdet näyttävät muodoltaankin erilaisilta. Aina täältä jotain oppii!

Tunteeko kukaan kuvan kukintaansa aloittelevaa pensasta?

Erittäin hetken mielijohteesta temmattu villi veikkaus, ruusuorapihlaja?

Voisipas ollakkin!! Kiitoksia!

pelastin yhdeltä talonpurkutontilta pensaan, kun oli mielestäni niin kaunis(luvan sain), en vaan tiedä mikä pensas on kyseessä. Tummat lehdet, keltaiset pienet kukat, lopetteli juuri kukkimisen. Osaako kukaan auttaa?