Mikä pensas kyseessä?

hurmehappomarja

Olisiko hurmehappomarja? Tai purppurahappomarja?

hurmehappomarjahan se on,tarkistin googlesta. Kiitos paljon avusta, en sit millään löytänyt sitä netistä ennen tunnistusta. Hyvä taas yksi kaunis pensas, toivottavasti saan pysymään henkissä.

Tunnistusapua kaipailen minäkin. Mikähän lie tämä kauniskukkainen pensas??

Puskista en mitään tiedä, mutta veikkaan punalehtiruusua?

Punalehtiruusu se on.

Mikä tän nimi on. Eiks tää oo se mikä kasvaa yleensä pitkin ojanpieliä, mulla tosin keskellä pihaa.

Ja lähikuva kukista. Nätti on kuitenkin.

Pihlaja-angervo.

Kiitos Kassi. Taitaa kuulua enemmän villille puolelle kuin jalotaimiin, eikö?

Tuo tekee hillittömästi juuriversoja.

Niin tekee, mut mun rikkaruohonurmikossa ne ei haittaa, leikkuri vetelee ne kerääjään.

Mjaa. Tänne oli ed. omistaja istuttanut 10 metrin pätkän keskelle pihaa, seassa Mustilanruusu ja lumimarjaa…:confused: Ne pitäisi kaikki repiä pois. Pihkaja-angervo etenkin leviää hulluna juurivesoilla, ellei ole paikassa, josta voi ajaa leikkurilla ympäri.

Toi on kans edellisen omistajan jäljiltä. Mut tossa se on sit hyvässä paikassa, ei kasva muuta ja leikkurilla pääsee hyvin ympärille. Tietää kyl nyt olla siirtelemättä sen alkuja muualle. Yks puska riittää.

Inhottavia noi edelliset omistajat…=D

Mulla on sellainen käsitys, että mongolianvaahteralla on keltainen ruska ja tataarivaahteralla punainen

Sivulla 12 on laittaman kuva. Puskaa veikattiin koiranheideksi mutta nyt se kasvattaa kun pieniä vaahteran neniä!

Oliskohan mongolian - tai tataarivaahtera? Ikinä en opi erottamaan.

Mongolianvaahtera on :wink:

Mongolianvaahteran ruska on hehkuvanpunainen ja lehti muistuttaa lähinnä vaahteraa.

Ai niinkö päin tuo ruskan väri olikin noissa vaahteroissa?