Osaako joku sanoa nuppujen ja lehtien perusteella mikä tässä kasvaa?
Kiinansipuli? Vai ovatko nuo lehdet leveämmät? Voitonlaukka?
Ei vaikuta kiinansipululta, mutta se selviää haistamalla ja maistamalla. Kiinansipuli tuoksuu ja maistuu lievästi valkosipulilta.
Mulla ei pitäis olla kiinansipulia Nää on peräisin eurobulbin tilauksesta… Lehdet on kapeita, leveys alle sentin.
Muoks: Taitaa olla sellanen ku Bellevalia romana.
Mitä sipulikukkia penkistäni nousee? En löydä viime syksyisistä muistiinpanoista mitään tähän suuntaan vihjaavaakaan, mutta voihan tämä olla aiempien vuosien sipuleita… näitä on useita.
Isotähtihyasintti, olikos se ny Camassia?
Joo, bingo! Löytyi toissavuoden sipuleista (ja ihan päin seinää kirjoitettuna): Camassia leichtlinii. Kiitos, Heksu!
Jotain mitä tuli ostettua keväällä Pirkkahallista puutarhamessuilta…
Heinäliljahan se siinä, minen pärjää tuonkaan kanssa,
Minulla on pihassa semmonen kaunis sipulikukista tehty kesäkukka-asetelma. Ensin kukki nämä, sitten amaryllikset juhannuksen aikaan… Nyt alkaa olla vuorossa lukinliljat ja niitä toivottavasti seuraa kriinumit
Oisko kellään antaa vahvistavaa tai kumoavaa kommenttia seuraavaan:
Onko "Thalian" sipuli selvästi tummempi kuin tavisnarsissin sipuli? Mahdollisesti on myös vähän sirompi & kapeampi
No mitähän trianthus - eikun triandus - thaliaa juuri päivällä upottelin multaan, ei ne munsta tummempia olleet, hoikempia kyllä kuin peruskeltainen.
Niih, ja mulle on tullut narsissi edinburghin tilalle vastaava chapalet - semmoista ei kyllä netistä löydy, mutta sipulat on narsissin, täytyy merkata tarkasti mihin istuttaa.
Ok Inki, kiitos
Iik, sain tämän tuliaiskiksi puutarhamessuilta, mikä se on?
Öööö, vois olla lukinlilja. Mut voi olla olemattakii…
Jos se on niiltä hollantilaisilta niin veikkaan että lupiini tahi nokkonen ( tai jotain muuta mitä piti olla)
rasahukassa,
Voisko olla kriinumi? Sillä on ainakin iso sipuli.
mun mielestä ei oo kriinumi malliltaan