Minikasvihuone,minikasvilava

Pienestä on lapsen ilo :D, ylläreillä saavat asiakkaille hyvän mielen ja itselleen “hyvän miehen” maineen, ei hullumpi konsti…

Hyllykkö koottu ja ylitti odotukseni. Luulin saavani heppoisen, huteran ja keikkuvan muovihökötyksen, mutta se onkin vankkaa tekoa, kaikin puolin hyvä ja ennen kaikkea siihen mahtuu suuri määrä kasveja. Yksi muoviputki oli vähän kiero, mutta sekin saatiin korjattua. Hyllykkö seisoo tällä hetkellä etelänpuoleisen ikkunan edessä viileähkössä huoneessa ja hyllyt täyttyivät orgideoista, myöhemmin idätyspurnukuista. Ihmettelenkin, miten olen ennen pärjäillyt ilman hyllytasoja. Ja kiitokset ovat jo lähteneet loistavasta palvelusta!

Hei Chardonnay se vähän kiero putki tulee sinne ylös, heh heh olipa hauska sisäpiirin kokoamis vitsi, ja sitten nauramme kuorossanauruanauruanaurua

Minullekkin tuli tänään toinen hylly tykökaluineen ja kyllä oli hyvä.

Minä kokoan vasta sitten pääsiäisviikolla, nyt ei jouda sellaisia tekemään.

Huomenna vasta saan omani. Pitkä on ollut odotus naurua Se on yötyöläisen elämä tätä kun nukkuu kaikki päivät silmän isku Vielä ens yö töissä, sitten vapaat + 2 viikkoa lomaa kukkanen

Lumi *yhtyy naurukuoroon* naurua ja sitten voimme vielä vinkata että jos kieroja putkia oli vain yksi niin silloin sinulta puuttuu yksi putki paketista.

Ei vaan, ei ne tainnu minullakaan ihan millilleen suorassa olla kaikki.

Höh, ettekö ole koskaan kieroa putkea nähneet ? Se on sellainen vähän mutkalla ja viturassa! Mitäs nauramista siinä nyt on? :))

Minä sain kaupan puutarhaosastolta samannäköisen kasvihyllykön. Kotona katselin kilisevää ja kolisevaa kasaa. Kasausohje löytyi ja eikun kasaamaan. Tukeva siitä tuli ei liioin lenksu eikä klonksu.

Kokosin oman (siis kaupasta ostetun) K-kankaan kasvarini. Hyvä tuli ja minusta tukevampi kuin vanha kasvarini (joka siis samanmoinen). Ja tuossa uudessa on oikeasti hyvä muovi! Vanhassa se jäi jotenkin lötköilemään ja oli kovempi ja siksi hankala (nakkasin viime kesänä menemään, kun käytin hyllyjä lähinnä esikasvatukseen, nyt aion pitää kasvaria ihan kesälläkin käytössä).

Savenmaan kasvari tuli eilen matkahuoltoon... Paketti mahtui hyvin farmariautoon, kun kaatoi toisen takapenkin selkänojista. Paketti painoi vain 10 kiloa. Kaipa nuo lumet joskus sulavat, että saa sen ulos koottua. Meinasin viikonloppuna avata paketin, josko vaikka niitä hyllyjä voisi käyttää sisällä taimikasvatuksessa. Kuukausi vaihtuu kohta ja voisi laittaa jo osan kesäkukista multiin...

Ensimmäisen minikasvarin omistavana ja nyt testissä joitakin päiviä olleena voin todeta että olipa hyvä ostos. MInulla on huppu päällä ja huomaan pikkualkujen viihtyvän kasvarissa paljon paremmin kuin esmes ikkunalaudalla. Amaryllisvauvat on lähteneet villiin kasvuun ihan muutamassa päivässä.

Ostinpa sitten p:genistä minikasvarin hintaan 29,95@€

Tilasin minäkin eilen K-kankaan kasvihyllykön, näiden teidän kehujen yllyttämänä =) Pitkään mietin etten rupea ollenkaan kasvattamaan mitään tänä keväänä kun kissat aina pyrkineet “hoitamaan” taimet alkuunsa… Ajattelin että jos ne purnukat saisi vaikka olla tuollaisessa muovitetussa hyllykössä rauhassa. No eilen siis tilasin justiinsa ennen kuin lähdin töistä kotiin ja kun pääsin kotiin niin postilootassa oli R…in H…din mainos ja siellä samannäköinen hyllykkö eli minikasvihuone hintaan 22,90€. Arvaa harmittiko???

Joo huomasin itekin sen eilen Robbarisa käydessäni. Ihan samalta hyllyköltä näyttää. Toimituskuluineen niille tulee kyllä aika iso hintaero. Ite aattelin käydä sieltä toisen hyllyn itelleni ostamassa vielä, kun en silloin tilatessani raaskinut kuin yhden ottaa. Vaikuttaa nimittäin oikein käyttökelpoiselta, on tilava ja kevyt liikutella.

Kilppu, eikö sun taimillesi tule kuuma, jos niillä on huppu päällä? Kosteus tietenkin pysyy paremmin, mutta entä se lämpötila? Minä ajattelin sisällä kasvattaa taimet ilman huppua ja ulos laitettaessa sitten huppu päähän lapsille, ettei päät palellu.

en ole uskaltanut laittaa kasvariin sitä huppua, kun ajattelin että jos vaikka leimahtaa liekkiin kasvilamppujen takia..... olenko ylihysteerinen???

Näytti mittari 21astetta, mutta kun laitan lampun päälle niin nousee 23asteeseen. Minulla huppu on siitä helpompi ettei utelias pikku 2vee ole koko aikaa sörkkimässä En noista lämpötiloista tiedä, onko 23astetta liikaa? Ainakin silmiin keijunmekot näyttävät paremmilta kuin ikkunalaudalla ollessaan, ovat vahvistuneet pikkuruipeloista.

viherpeippo, minä olen kans tulipalopelkoinen, mutta huoletta olen uskaltanut pitää tuota lamppua vaikka huppu onkin. Olen sitä väännellyt niin ettei vain osu mihinkään ja itse olen paikalla koko ajan. Sammutan heti jos lähden jonnekkin. Kädellä olen myöskin kokeillut kuinka kuumaksi se menee niin ei ole niin lämmin että näppejä edes polttaisi.

taidan kanssa hupun laittaa. espanjanunikot eivät edisty mihinkään. loisteputket olis parempia, kun eivät kuumene. mulla on yhdellä tasolla sellainen ja toisella tasolla 2 kukkalamppua.

hetki, laitampa kuvan miten oon laittanu naurua