Eli noin olen lykänny, valo on lähinnä keijunmekoille. Yläkerrassa on vain yksi taso että lamppu mahtuu, sielä on amaryllisvauvat ja juuri itäneet kelloköynnökset jotka nostan kohta myös tuohon alemmas. Amppelissa on juurtumassa pikkuposliinikukan oksia, testausmielessä.
Lampun ostin kirpparilta eurolla ja on kai se tyhjää parempi Keijunmekot on edesmenneen hamsterin häkin alapohjassa.
Nuu, sama kävi mulla mielessä että taidan ostaa toisenkin tuolta kun “halavalla saa”. Jos ensi keväänä olisi jo kasvihuone valmiina niin saisi sinne kahteen hyllykköön vauvoja…
Muuten oiva ratkaisu kissojen suhteen, mutta ainakin meillä rupesivat viime keväänä käyttämään huppua riippumattona. Päällinen alkaa pussittaa ja tekee mukavan tyköistuvan nukkumuspaikan kun kissat aikansa käyvät siihen itseänsä sovittamassa. Kestää se toki mukavasti venyttämistä, ellei kynsiä käytetä.
Minä meinasin huppua käyttää vasta kun siirrän hyllytelineen ulos - aattelin että pitää kylmää poissa kasvatuksista. Olin ihan yllättynyt että jo sisällä sitä käytätte. Oppia ikä kaikki…
Arvatkaas mitä - mieheni tilasi mulle äsken K-kankaalta kasvihuoneen! MINÄ saan KASVIHUONEEN! “liihottelee jossain yläilmoissa”
kissa on sopeutuvainen eläin työkaverillani oli vanha pihahevonen, joka pyrki pureskelemaan pihassa autojen tuulilasinpyyhkimiä - aitausta siis tarvittiin. autot pysäköitiin aitauksessa sisäpuolella heboselta suojassa.
Kiitos varoituksista ja lisäkattovinkeistä, saattaapi tulla tarpeeseen =) Jollain systeemillä se hyllykkö on kiinnitettävä myös ikkunanpieliin, muuten kaatuu koko keksintö…
No nyt se hyllykkö tuli, nopeaa toimintaa K-kankaalla kun maanantaina illalla tilasin ja äsken postipoika sen mulle töihin toi. Tuttu kaveri, sovin ettei lähde sitä mulle kotiin edes yrittämään kun ei siellä ketään ole, tai no kissat on mutta kun ei ne osaa kirjoittaa kuittausta… =) Lauantaina hylly pystyyn ja siemenet multiin!
Taimihyllykkön kasasin ja ihmettelin sitä liki lattianrajassa olevaa alinta hyllyä, eihän sinne pääse edes valoa kun laitoin hyllykön ikkunan eteen eikä ikkuna yllä lattiaan asti. Nostin sen alimmaisen hyllyn ihan ylimmäiseksi, eli sen ylimmäisen hyllyn yläpuolelle. “Katto” roikkui alhaalla, sahasin tammilistasta 465 mm pitkän pätkän, koversin molempiin päihin kolot puukolla ja asetin listan “mutkaputkien” väliin. Lista tekee harjakaton, ylimmälle tasolle mahtuu nyt siis hyvin muutama multarasia. Hankaluutena on vaan se, ettei vetoketjut avaudu riittävän ylös. No, siellä lattianrajassa hyllytaso olisi jäänyt käyttämättä, nyt siellä “katonrajassa” hyllyllä on sormustinkukat ja harjaneilikat itämässä. Toisen hyllykön kasaan kuistille ilmojen lämmettyä ja siirrän sinne pikkuhiljaa taimia. Hyvä että tuli ostettua se toinenkin, tarvinhan mä sitäkin!
Fellow, minä nostin myös sen alimmaisen hyllyn ylös. Ja koska en tarvitse kattoa, siitä tuli se paras hylly. Muovin kanssa en vielä olekaan testannut tuota viritelmää, mutta ulkonahan sen alimman hyllyn voi laittaa takaisin alas.
Muovi on täällä ihan välttämätön kun on kolme karvahortonomia jotka enemmän kuin mielellään auttaisivat seuraamaan siemenien itävyyttä esim. kaivamalla mullat purkeistaan. Ja jos joku onneton siemen ehtisi taimiasteelle niin se syötäisiin juhlallisesti kehräten =)
Onneksi olkoon, MissReinold! On varmaan maailmanvalloittajan olo
Mikähän ihme sai minut ostamaan VAIN sen isomman muovikasvarin??? Nyt kierrän kotia ympäri kuin kissa kuumaa puuroa, kun sitä isoa ei voi vielä koota tuonne pakkaseen jököttämään (ilman HooMoilasta tai muutakaan lämppäriä kun elelen, ja mahtaisiko muovikasvari lämppäristä edes tykätä) eikä minikasvareita ole... mihin sijoitan, mihin sijoitan, mihin sijoitan kaikki nää purkit (joissa 75 siemenestä itää kolme, oikeasti!).
Fellowilla on sitten kanssa niitä lapiotassuja apuna, mitä mullakin.
Viime keväänä riemuissani raahasin minikasvarini = taimihyllyn sisään, mutta kissat oli TOOOSI kiinnostuneita siitä, halus hypätä sen päälle yms…roudasin sen harmissani takaisin ulos. Se olis ollut hyvä idea!
Me tehtiin sitten ihan hassu viritys, tomaatintaimet laitettiin purkeissaan parvekelaatikkoon ja hilattiin se puoliväliin ikkunaa…ettei ko. lapiotassut syö niitä…toimi muuten yllättävän hyvin. Joku tommonen monikerrosjuttu olis hyvä ikkunalla, sais kaiken valon hyödynnettyä.
Tarvii vaan aina muistaa nämä innokkaat pikkupuutarurit…huoks
Miten ne nämä minkasvarit pitää lämpöä? Jos meinaan kylmä yllättää. Pitäisikö kaikki purkit kiikuttaa sisälle hallan uhatessa, heitellä hallaharsoa muovin päälle vai hankkia Hoomoilanen tohottamaan ekstralämpöä sisälle?