Hyvä kun selvisi Se on kuulemma sitten kova leviämään, Tette.
Heksu - hyvä kun varoitat, tiedän että tulee paaaljon "poikii"…
Se tulee saamaan ihan oman kalliokolon - kylläkai se siellä pysyy…
Elkää pelotelko toista, mul on kasvanut se Pirunkeppi/Piikkiaralia jo yli 10v eikä ole levinnnyt oikein mihinkään.
Yritin istuttaa sitä muuallepiaan, niin ei onnistunut.
Emmää mitää pelottele, kunhan kertoilen kuulemiani huhuja Luulisi kallionkolossa pysyvän
Ihan mielenkiintoinen tämä pirunkeppi (ja onpas sillä nimi!) …
Onko se kukkinut sinulla .David?
Mustilan Arboreettumissa kasvaa noita devils club:eja livenä. Ei tee mieli mennä sekaan tallustelemaan
Luulisi että sattuisi peuraakin suuhun jos maistelee :o
Tette, on se Pirunkeppi kukkinut mulla, otin kuvii siitä tänää.
Laitoin ne kuvat mun gallerynketjuun.
…mitään pelottelua tai huhua, kunhan tarpeeksi aikaa kuluu niin takuulla vesoo!
Tässä mun piikkiaralia, onko Tetellä tällainen?
Minusta näyttää, että Teten kasvissa lehdet ovat erilaiset… ja mieleeni tulee (nimeä ei tule) jokin pensasmaisempi kaveri.
Tässä vielä kuva P-kepin yhdestä oksasta.
Etsun piikiaralian lehdet (ja koko kasvi) näyttää olevan vahvempaa tekoa kuin tämä.
Tällä on hennot ja pehmeät lehdet.
Puunrunko on (vielä) sileä, jokunen piikki näkyy parillisten lehtien yhtymäkohdissa, piikkejä on ehkä poistettu…
David - sun p-keppejä tutkin vielä tuolla sun galleriassa…
Ei ole Tetellä piikiaralia, jos mitään ymmärrän…
eikä edes kahdella koolla piiKKiaralia
Sorry - eltsu! Mitenhän minä noin…!!! Korjattu!
Olen samaa mieltä sun kanssa - tämä minun on jotenkin erilainen…
Aika näyttää…
Hehee Tette, omaa kirotusvirettäni minä korjasin, en edes huomannut, jos sulla oli sama Kahdella koollahan se toki on, piikkiaralia
Joo,eltsu, kirotusvirettäni p.nettii pitäs saada jokin ns. oikoluku ohjelma.
Mä kirjotan kaikki yleensä Wordi:ssa, siit maalaan ja kopioin p.nettii.
Taavetti, se oliskin hyvä, jos olis oikoluku. Toisaalta, se häiritsisi vapaata puhetta ja puhekielen käyttöä… hyvää ja huonoa siis. (Kirotusvirehän oli tahallinen )
Mutta, mitä mieltä olet lehtiä ja oksia tutkittuasi, onko Tetellä pirunkeppi?
Vanhaa taimmaata kaivaessa tuli nämä vastaan. En keksinyt mitä olisivat ja otin talteen. Nyt kun katselen kuvaa tulee mieleen että ovatko sittenkin haavan taimia? Kasvuvauhti vain on ollut noin heikko hyvässä maassa? Mitä mieltä olette?
Näyttää haapalta, joskin harvoin tuon kokoisilla vielä on nyhälaitaista lehteä. Haavan vesat kun on kovasti eri näköisiä aikuisiin verrattuna, mutta tuollakin nuorukaisella näyttäisi olevan haavanmustaversoa lehdissä.