Painoitko väreillä inkkariteltan kuviot vai ompelitko? Pojat tykkäsivät leegoista, merirosvot ja kaartilaiset taistelivat eripuolilla, minä tein harjan varsiin molemmille omat liput painamalla kangasväreillä tunnukset. Mallin otin leegolipuista,
Nuissa minun majoissa kaikki kuviot on ommeltu erlaisista kankaista. Vain kirjavasta kankaasta on ommeltu yksi teltoista. Kaikkien materiaalit ovat kierrätys kankaita.
Ai ne kuviot on ommeltu! Minä luulin että maalattu. Tosi hienoja!
Tämä nyt ei ole maja, mutta kun tässä ketjussa oli puhetta hevosesta, niin laitan kuvan tuosta veljeni tekemästä ratsusta minulle. Materiaali jälleen kierrätys kamaa. Vanhoista superlonpatjoista hän on leikannut ratsun muodon ja päällystänyt kierrätykankailla. Lasten mieleen on todella.
Voi meillä oli samantapaiset hepat kun olin pieni! Sivuilla oli vielä korvat, ja kun niistä piteli kiinni, hepalla pääsi hauskasti pomputtelemaan eteenpäin. Ne olivat vaan suoria tuosta edestä, ja sen muotoiset, että kävivät tarkasti lomittäin yhteen, ja niistä tuli neliönmuotoinen patja. Lopuksi ne oli sitten koiran petinä, kun ompelin päälle yhtenäisen päällisen.
Muumitaloni voi ripustaa myös sisälle kattoon. Silloin kun sillä ei leikitä niin katon reunassa on nauhat ja niillä voi majan sitoa vain katokseksi ja alla sopii leikkimään muita leikkejä. Katon ja lattian rajassa majassa on sellaista sähkömiesten valkeaa suojaputkea taivutettuna renkaaksi. Maja voi siis olla katossa tai oksassa ettei tarvitse aina ripustaa uudelleen.
Tästä kuvata näkee kuinka esim. ikkunaluukut avataan ja ikkunoissa on ohuttakangasta joten näkee ulos. Tuo alarengas on kiinni nappi kiinnityksellä kuten katon rajassakin, voi siis pestä. Tässä maja on ripustettu narukiikku telineeseen.
Takapihan leikkialuetta ja välinetä ajalta kun olin vielä työssä. Nuo hevoset on mieheni tehnyt ja esim. hevosten kehot ovat ilmaista teiden kaideparrua ja muutkin puutavarat kierrätys matskua. Harja ja häntä on jotain uittoköyttä purettuna.
Mahtavia juttuja, rea! Tuommoinen vaahtomuoviheppa meilläkin oli joitain vuosia esikoisen ollessa pieni. Sitten silloisessa pienessä kodissamme kyllästyin kun se aina pyöri jaloissa ja pistin sen eteenpäin.
Kierrätysmateriaalit on must!
Alkuperäinen kirjoittaja: Rosmariini&Timjami
Vau miten hienoja majoja! Kiitos kaikista vinkeistä, varmasti joku näistä ilmestyy meidänkin pihaan =).
Kyllä sinä Rea olet ollut oikea aarre-hoitotäti!
Kiitos kaikista peukuista ja kauniista sanoista ystävät!
Komppaan Kaisaliisaa, rea on ollut oikea helmi perhepäivähoitajien joukossa!
Kiitos, kiitos iiris-kukka ja Kaisaliisa teillekin! Mielestäni en ole ollut mitään erikoista työssäni. Kotona työtätehdessä sekoittuu työ ja vapaa aika, sitä aina mieli askartelee ja kädet toteuttaa. Tietysti olen halunnut hoitolapsille sellaista hoitoa, kuin olisin toivonut omillelapsille, jos he olisivat olleet hoidossa. Niin ja perheelle ja miehelleni on annettava suuret kiitokset siitä, että he ovat auttaneet kaikki voimiensa mukaan työssäni. Koskaan ei meillä ole rähjätty, vaikka lapsia on tullut melkein mihin vuorokauden aikaan hyvänsä.
Niin ja tämän netinkin tunnen varmaankin sen takia omakseni, että täällä kaikki ovat innostuneita monesta eri asiasta aivan valtavasti. Mihin täällä ryhdytään siihen paneudutaan innolla ja perusteellisesti. Kiitos kaikista ihanista ideoista.
Pensaan juuri on kyllä ollut meillä suuressa suosiossa, samoin suuren kuusen alusta, tosin se ei ole mikään pyykkärin toiveleikkipaikka.
Olettekos muuten googlanneet keppihevosta? Suosittelen. Yhtenä ehtoona tuosta sohvalta tarkkailin kun likka haki kaiken mahdollisen keppihevosista. Aivan uskomattomia luomuksia ovat teinilikat tehneet.
Pitää vielä laittaa tänne ehdodus majasta jonka löysin käsityö mallia etsiessäni. Maja on mielestäni ihana ja yksinkertainen toteuttaa. Lehti jossa maja on: Suuri Käsityölehti heinäkuu 2000. Siinä oli postilaatikkokin ja muutenkin mielestäni helppo siirtää paikasta toiseen.
Noista inkkariteltoista vain yksi on vielä minulla, kun olen antanut muut lapsenlapsille ja ommellut vielä lisää niin että kaikille kadelletoista lapsenlapselle on oma maja.