Mikäköhän ötökkäinen?
Kiitos Raakki, aika vähän tuntui löytyvän noin yleisesti levinnäisyydestä yms. tietoa, tiedätkö sinä enemmän? ja onko ns. puutarhan hyvis vai pahis? ![]()
Kiitos Raakki, aika vähän tuntui löytyvän noin yleisesti levinnäisyydestä yms. tietoa, tiedätkö sinä enemmän? ja onko ns. puutarhan hyvis vai pahis? ![]()
En minä ainakaan tiedä mitään pahaa sen tekevän. Se elelee lähinnä ohdakkeilla ja nokkosilla, mutta joskus eksyy muillekin kasveille.
Tuo on sen verran harvinainenkin Suomessa, ettei se mitään pahempaa tuhoa edes pystyisi tekemään.
Mitä hiton toukkia nämä ovat, syövät ruusujen nuput ja lehdet, ovat niin ovelasti varressa, ettei heti huomaa. Tänään huomasin ja tapoin 7 , montakohan vielä jäi.
Huono kuva.
satues, juuri tuollainen oli minulla tänään salaattilautasella, joten oletettavasti se syö muutakin kuin ruusuja.
Ettei vain ollu tuommonen samanlainen toukka joka oli käpertyny meillä ritarinkannukseen:(
Kyllä ärsytti ja muutenkin on tänä kesänä ollu ötököitä sellasissa kasveissa ja pensaissa, joissa niitä ei tavallisesti ole.
Merlin aluksi luin että SINÄ säit sen salaattilautasella…yök ![]()
Maksaruoho, minä en ole samanlaisia näyhnyt muualla,mutta en kyllä ole tarkastanut, pitääkin huomenna katsella.
Lumipallopensas on kohta syöty,ne ovat mustia pieniä ötököitä, mutta syökööt, en ala enään myrkyttelemään ;(
Minkähän eläimen munia tomaatinlehdellä? Tomaatit kasvavat ulkona terassilla ja niissä oli muutama kirvakin eilen.
Kukas hän on, ystävä vai vihollinen? Toisen kerran jo tapaamme, hänen lajitoverinsa seurusteli ruusuntaimen kirvojen kanssa taannoin.
Joku jäärä, ystävänä olen pitänyt.
Muistelen minäkin, että joku (Raakki?) olisi tunnistanut tarhurin kaveriksi.
Olisko sama kuin sivulla 33, mutta kuva on ötökän masusta?
Saattaa muuten hyvinkin olla. Ystävä siis joka tapauksessa, hyvä tietää.
Joku sylkikuoriainen tuo on, mutta tarkemmin lajia ei tuosta kuvasta pysty sanomaan.
Puutarhurin apulaisia nuo ovat ja ja syövät pienempiä otuksia kuten esim. kirvoja.
Näinköhän väärin, vai olisikohan tämä Tuntematon myös lentokykyinen…?
Taitaa olla joku pistiäinen.
Aiemman kuvani munista on kuoriutunut tällaisia tai olivat muuten vain munia hoitamassa… Tietäisikö joku mitä nämä ovat ja mitä niille pitäisi tehdä?
Ja edelleen samaa sarjaa hieman vanhempi yksilö… Kai joku nyt tämän tunnistaisi?