Lisään tämän tutun otsikon tänne uudelle puolelle, kun en sitä vielä löytänyt.
Tässä kuvia saamistani pistokkaista, kaikki ovat lähteneet hyvin kasvamaan. Suuret kiitokset lähettäjille!
Minä olen hirmusen laiskasti kertonut kuulumisia kasveista, mutta laitetaan tähän nyt ainakin muutamasta kuva.
Nukkumatti oli pitkäaikainen haave, mutta meinasin jo luovuttaa sen kohdalla, kun aina heitti henkensä talvella. Viime talvi oli poikkeus. Toisen sain NenaH:lta, toisen lähettäjää en valitettavasti muista.
Raunonruusulta taisi tulla tämä fiikus, tiikeribegonia BlueGirl:lta.
Muajussin aaroni muutti tänne. (Voi kyllä paljon paremmin, kuin mitä kuvassa näyttää.)
Tämä apostoli tuli piskuisena mai-leelta pari vuotta sitten.
Jatkan taas joskus, ei nämä sentään ainoat henkiin jääneet ole, vaikka katokin on ollut melkoinen.
Tässä lisää pistokkaiden kuulumisia:
Santpaulia ja rahapuu tulivat suhvilta. Santpaulia on kasvanut paljon, toivottavasti kukkii jo ensi kesänä.
Pikkuposliinikukka on Tilistantilta:
Puukaktus tuli satuesilta
Kaktukset tulivat Veronicalta. Ensimmäisessä kuvassa on hovipojankaktus. Taustalla näkyy Hoyabellalta tullut marraskuunkaktus.
Toisessa kuvassa on hovineidonkaktus
Kolmannessa kuvassa on tuoksulehtikaktus
Viimeisessä kuvassa on tulitikkukaktus, myös Veronicalta. Pilkoin pienen pistokkaan useaan osaan ja tässä on tulos:
Äippä&2:lta tullut liisukka ja satuesilta tullut pitsi-itulehti eivät valitettavasti lähteneet kasvamaan. Kiitokset kaikille pistokkaita lähettäneille!
VP, hienostihan siulla on juurtunut ja lähtenyt kasvamaan. Vuoden päästä on jo isoja ja voi odottaa kukkia.
Raakilta saaduissa pasuunan pätkissä juuria. Toivottavasti ensi kesänä myös kukkia.Tuskin maltan odottaa kesää…
Raakilta saaduissa vaaleanpunaisissa pasuunoissa juuret ja ovat istutettuina, ensi kesänä kukkia odotellen. Ja aiemmin samaisesta osoitteesta saadut amppelisoilikki lopetti juuri kukkimisen, “Bonnie” on jaettu ja voi mainiosti, amaryllikset ovat elossa tosin eivät kuki (ehkä keväällä?), värinokkoset talvehtivat ikkunallani kauniina, itulehti lisääntyy vauhdilla, marraskuunkynttilä kukkii. Pelargoni talvehtii ikkunalla mutta aloe kuolla kupsahti, ruusuliisaan iski ötökkä mutta toipunee taas ensi kesäksi ja viisikki loisti kesän mutta syksyn tullen hieman leikkelin sitä ja toivon hartaasti etten sitä tappanut. Kuvia ei nyt ole saatavilla mutta myöhemmin, myöhemmin…
Paulastiinalta saatu pasuuna ei kukkinut kesällä mutta toimi kauniina viherkasvina pihalla. Leijalta saadut pelargonipistokkaat ovat ilonani ikkunalla.
Mukavaa kuulla, että kapulat ovat noin hyvin lähteneet juuria kasvatelemaan ja että muutkin "siirtolaiset" pärjäilevät uudessa kodissaan. :)
Ei kuitenkaan kenenkään kannata suuremmin pettyä, elleivät pasuunat ensimmäisenä kesänään kukkisikaan. Taitaa kuitenkin olla harvinaista tuo ensimmäisen kesän kukinta.
Juuret on meilläkin, pitäisi lykätä multaan
Meillä kapulat ovat päässeet jo työntämään juuriaan multaan ja versoja pukkaavat. Kaikki voivat hyvin :).
NoloNoloNolo!!! … kuiskaa nurkan takaa: minä onnistuin tappamaan (lue: juurien teon sijasta päättivät alkaa lahoamaan) kaikki…
Hyvä kun kuiskasit, Euffis!
Olen juuri lähdössä kylille ja saat uudet kapulat. Ei se aina onnistu ja siksi niitä jätin vielä varalle. ;)
Wau!!! Mutta uskallankohan, jos minä niiden kanssa vain töpeksin…;(
Ja Raakille taas suurkiitos!! Toivottavasti tällä kertaa onnistun pitämään kapulat hengissä, on ainakin hyvä alku.
Raakin kapuloihin on ilmaantunut JUURET, odotan vielä muutaman juuren lisää ja laitan ne multaan nautiskellen viikonlopulla. Lienevät olleet jo viikonpäivät, mutta eilen vasta hokasin tutkailla niitä tarkemmin.
Joillakin kapuloilla on se elämisen halu aika kova. ;)
Euffis, mä laitan pasuunanpötikät suoraan multaan silloin kun niitä lisään. Vedessä mun yleensä mätänee.
Mun kapulat on joskus vedessä koko talven ja vesi saattaa ajoittain olla vähissäkin. Kasvattaa yleensä juuret tosi äkkiä.
Juuria väsää kapulat täälläkin, kiitos Raakille!
meilläkin raakin kapulat juurtuneet,nyt
on sormi suussa,laitanko multaan vai jatkanko vedessä,huoneenlämpö vai viileämpi???
Täältä saadut apostolinmiekka, kliivia ja kiinarit voivat hyvin. molemmat istuvat jämäkästi mullassa. Kliivian annoin siskolle tilanpuutteen takia ja kohtalonköynnöksen pistokkaat tappoi kasvivastaavani kesällä kun olin viikon reissussa.