Iesteriltä saatu iresine on juurtunut hyvin, kasvattaa jo uusia lehtiä.
kiva kuulla!
moonlight, harmi etteivät pistokkaat ilahduttaneet tuon kauempaa. Omani alkaa parhailaan kukkia. Ehkä kevät voisi olla otollisempaa aikaa saada nuo menestymään?
Maikki4:ltä saadut Frozen in time-santun lehdet ovat mädäntyneet toista yritän vielä pelastaa, mutta pahalta näyttää... olisivatkohan saaneet kuitenkin kylmää odotellessaan minua postilaatikossa...
pirjo h:lta saatu Powder Keg( meniköhän nimi oikein?) ja Jutitan Chirita Tamiana ja Merry Christmas- santun lehdet ovat poikineet!
Hienoa, onneksi olkoon;))
RitvaL. pakko oli googlata toi merry Christmas santtu ja on kyllä hieno…
Raili-45:ltä saadut santun lehdet Mustahelmi ja Sapphire Ice kasvattaneet pienet alut. Samoin Heinäpuun Candyland ja pirjo h:n Bob Serbin.
Myskimalva, niin ehkä voisi olla. No ei se nyt niin vakavaa ole, vaikka niille vähän kehnosti kävi. Ihmettelin niitä tosissani, koska nostin yhden pistokkaan mullasta ja ihan hyvin oli juuria kasvattanut. Ne kuolivat ihan omituisesti, eivät kuivuneet eivätkä mädäntyneet ne vain omituisesti kuihtuivat pois.
Laitan nyt tännekkin osioon tämän viestin. Onnistuneesti onnistuin poistamaan kaikki yksityisviestit. Jos olet lähettänyt minulle pistokkaita ja et ole saanut korvauksia niin laitatko yv vaikka minulle. kiitoksia.
Raili-45:lta syyskuun alussa saaduille santunlehdille kuuluu hyvää. Mustahelmi, saphire ice ja bob`s omega, kaikki tomerana! En malttanut yhtä olla tonkimatta varovasti, juuria koekaniinissa tooosi mukavasti, IHANAA, poikasia siis toivottavasti odotettavissa pikapuolin?!!!
En muista keneltä sain tämän kirjosoihtuköynnöksen, mutta hyvin on lähtenyt kasvamaan kesän aikana ja nyt pukkaa nuppuja!
lisäksi muutama santtu, joita olen saanut vauvoina alkavat lykätä kukkaa. Suhvilta saatu Rob's Mad cat ja MarjaBeeltä saatu Rob's sarsaparilla! Tosin joitain olen onnistunut tappamaankin, mm. Jutitalta kukkivana saatu Alamo Gold kupsahti..
Raakilta saatu pikkusoihtuköynnös lähti alkuun hyvin kasvuun, mutta sitten kuivatti kaikki lehdet, enkä saanut enää elvytettyä.Sakralta ja leijalta olen saanut kuparilehteä, ne on hyvässä kasvussa, samoin sakralta saatu sinikohtalonköynnös.
iesteriltä tulleet pasuunan kalikat onnistuin mädättämään, samoin kuin omasta pasuunasta (Keväällä Raakilta saatu, ei kukkinut ekana kesänä) otetun kalikankin.. Raakilta mukaan tarttunut isolehtisen enkelinsiiven pistokas on kasvanut hurjasti, nyt lapset onnistui katkaisemaan siitä latvan, laitoin sen juurtumaan, jos joku vaikka haluaa siitä sitten itselleen? Tuo on sen verran kookas, ettei niitä montaa mahdu
Jutitalta syksyllä saatu Hoya lacunosan pistokas on viimein juurtunut, puskee uusia kiiltäviä lehtiä!
Tuilulle kiitokset näistä! Juoru kasvaa mahdotonta vauhtia
Anopinhampaatkin näyttävät hyviltä. Yksi niistä oli saanut vähän kylmää silloin lähetyksessä, mutta hyvin kasvaa siitä huolimatta. Tässä kaksi niistä:
Kaikki muut huonekasvini ovat autuaasti kuoleman kielissä paitsi kukkahöperöltä saamani alku ja Euffiksenko se nyt oli lähettämät juorut. Jostain on myös kotiutunut hurja määrä rönsylilja ‘Variegataa’, joka raukka parka kituu jostain syystä. Nyt kylvän itse Euffiksen lähettämistä siemenistä ja toivon parasta…
Miten sitä ihminen voikin olla näin käsi huonekasvien kanssa kun saa ruusut kasvamaan kuivassa penkissä?
nimimerkki Kasvilamppu hankinnassa kunhan muistan.
Huomasin tänään, että Nopsikselta saadussa neidonhovissa on uusi alku. Eli juurtunut on hyvin!
Minun Jutilalta saadut aluut eivät jaksaneet kasvaa vaikka kuinka yritin.
Jutitalta saaduista aavikkoruusuista ei ole jäljellä kuin kaksi, ja samoin kävi jutitalta saadulle keltakukkaisen kiinanruusun pistokkaalle niin ja sille kirjavalehtiselle auliolle, tuntuu etten ole päässyt noiden kuolemasta yli vieläkään, niistä olis tullu niin kauniita…
nyt harmittaa ja kunnolla!! mun kalanruotokaktuspistokas alko vartta pehmentää… varmaan mätänee! ensin se kärsi kuivuudesta ja nyt sit vissiin märkyydestä! jos ollain ihanalla ihmisellä löytyypi keväällä pistokas niin maksaisin kyl!
joulukaktuksen pistokaskin taitaa kohta olla kuollut… 2niveltä jäljellä, mahtaakohan tuo tuosta enään kasvaa mihinkään??