Nyhtöpossuu ja uunijuurekset ruokana. Kyllä maistui.
Jälkkärinä amerikkalaistyyliset pancakesit
Ja koristeena mulla vuoden viimeinen mansikka amppelista.
Nyhtöpossuu ja uunijuurekset ruokana. Kyllä maistui.
Jälkkärinä amerikkalaistyyliset pancakesit
Ja koristeena mulla vuoden viimeinen mansikka amppelista.
Paistoin pitsaa pönttöuunessa vuolukiven päällä.
Tosi hyvä pohja.
Naudan sisäfileepihvi, uunijuurekset ja perunat sekä puoli kuivattuja pakastettuja tomaatteja.
Jälkkärinä bastognekeksikakkua lasiin tehtynä versiona.
Pitkästä aikaa, gluteenitonta pastaa ja jauhelihasoosia. Nyt söin liikaa.
Meidän lautasilla oli lähes identtisen näköset annokset just äsken. Juustoraaste päältä puuttui ja kastike oli väriltään punainen.
Mie vähän lorautin kuohukermaa
Meillä taas oli sitä sun tätä laatikkoa.
Ruskist. jauhelihaa, perunamuussin tähettä, porkkana ja kesäkurpitsaraastetta, palsternakkaa, paahd. sipulia, kananmunaa ja mausteita.
Lisänä säilöttyjä punajuuria.
Jälkkärinä sharlotkaa ja vaniljakastike.
Päivällä broileria.
Äsken maa-artisokkakeittoa ja ruisleipää.
Juuresmakkaraperunalaatikkoa, omia suolakurkkuja ja omia tölkitettyjä papuja. Pavut on erikoistapeita ja hyviä. edelliseltä päivältä. Appesiinporkkanasalaattia.
Käytiin eilen syömässä sushia jälkikasvun kanssa, mukavaa kun saa nuoremmasta nuorisosta aina innokasta seuraa.
Tytär tekee sushia silloin tällöin, maistoin kerran eikä ollut mun juttu.
Possun fileetä, uunijuureksia, kanttarellimuhennos ja vihersalaatti. Jälkkäriksi jäätelöä.
Ei ole myöskään minun juttu.
Kierrän kaukaa tiskit missä niitä myydään.
Mulle tulee niistä mieleen toljottava kuolleen härän silmä.
En oikein tiedä itekkään mikä noissa tökkii noin pahasti.
Tänään päivällä kantarellikeittoa ja kinkkupasteijoita.
Jälkkärinä sharlotkaa ja vaniljakastike.
Kylmäsavulohipastaa.
Illalla tacoja jauhelihatäytteellä.
Kasvissosekeittoa
Harjoitteluksi meni.
Porsaanfileestä ja naudanfileestä paistia moneksi päiväksi.
Sitä tänään + keitetyt perunat, ruusupapuja, kurpitsalaatikkoa ja punajuurisalaattia.
Jälkkärinä sharlotkaa ja vaniljakastike
Käytiin syömässä paikallisessa Mestarin Kievarissa,oli hyvää,valtavat annokset.
Minä söin Kemijärven kuhaa,nokkosperunamuusia,kauden kasviksia,porkkanapyree,hollandaiskastike,herneenversoja ja ituja.
Juomana Hans Baer,merlot rose.
Kotona jälkkäriksi jekkusotti,ei mahtunu kellekkään jäläkkäriä.
Isäinpäiväksi appiukon lempparia eli lihakeittoa tein jotta huomenna maistaa paremmalle. Itse syötiin uunilohta ja omanmaan pottua…isäntä kävi viimeset volaamassa laatikkoviljemältään.
Tein viikonloppuna kolmannen kerran ahvenkukkoa. Nyt meni kaikki kuten suunnittelin. Yön uunissa n,110 asteessa.
Selvisi sekin mikä meni edellisellä kerralla pieleen taikinan koossa. Oli vettä vähän reippaasti. Oikea suhde vettä 6dl,vehnäjauhoja n. 8dl ja ruisjauhoja n. 8dl. Oikeasti ei haittaa vaikka kuoresta tulee paksumpikin , se kuori kun on myös erittäin hyvää.
Parasta on että kalakukolla lähtee nälkä. Vielä on yhteen kertaan ahvenet. Siis kahteen kukkoon.
Gluteeniton. Kyllä oli hyvää.