Rohtosormustinkukkiai
Unikoita
Tässä tuleva sienikoira. Kaks kesää harjoteltu sienimetsässä ja viimekesänä alkoi jo ymmärtää mitä sieltä haetaan. Edellinen koira mulla oli vanha Italialainen katukoira. Aivan loisava kanttarellikoira. Piti vaan kiirettä keräämisen kanssa. Se kun rakasti kanttarelleja ja kun löyti alkoi syödä niitä.
Aivan loistava sienikoira, kanttarellikoirallasi on ollut hyvä maku. Meillä oli mustikkakoira… pitkän harjoittelun jälkeenkään ei jättänyt mustikoita rauhaan etenkään sankossa olevia, suuhunsa napsi. Unikoiden ja sormustinkukkien ysätävä täällä kuviasi nautiskellen katselen.
Ensimmäiset pionit aukeilee
Ja näin käy kun koiruus haluaa olla kaikessa mukana. Vähän huonossa kunnossa silkkiyrtti.
Eetu istu päälle.
Pensaskrassit parvekkeella innostunu kukkimaan kun olin mökillä
Hölmö Varjolilja itse tullu paahteiseen penkkiin
Maitokello
Kummallisuus: Tämä Idänunikko on aina kukkinu vain punaisin kuki. Ja mulla ei oo koko tontilla ollu yhtään valkoista unikkoa.
Tämän kevään uusia tulokkaita
Nauhuksia: Tämä ylimmäinen on???
Alimmainen kai Valtikkanauhus
Liljoja
Lisää liljoja
Kivikossa
Syysleimuja
Tällä alkaa kukinta jo olla loppu
Lisää syysleimuja
Ja punaminttu
Punakärsämö
Siilinpoikanen
Meidän kesämökillä Pohjanmaalla on siilejä. Sieltä löytyy lauta-ja rojukasoja sekä rauhaa, niin että ne viihtyvät. Ovat hyvin kesyjä, tulevat hakemaan herkkuja ihan läheltä, ja yksi tökki kenkääni kuonollaan, kun istuin ihan hiljaa keinussa!
Minkä niminen on se sinikukkainen syysleimu? Luultavasti luonnossa enemmän violetti kuin sininen, vai? Kameroilla on taipumus muuntaa lilaa siniseksi. Puhtaasti sinistä syysleimua ei kuulemma ole,mutta tuo menee jo lähelle!
Kauniita liljoja sinulla! Voin melkein aistia tuoksun, aah! Omat liljani ovat kovin myöhäisiä, kukkivat vasta elokuun puolenvälin jälkeen, mutta ne ovat paikoissa jotka ovat aurinkoisia vain osan päivästä.
Kiitos. Joo tuo syysleimu on vähän violetimpi oikeesti. Nimestä ei oo tietoa, sain sen pari vuotta sitten pienenä jakopalana.