Mistäpä sen tietää mitä ihanuuksia @lavaterallakin on?=)
Upeita astereita!
Tosi värikylläisiä nämä kuvasi. Millaista kameraa ja kuvauskikkoja käytät?
Ei siinä kamerassa ole Zibuli mitään kikkaa. Minä annan kuvankäsittelyohjelman maksimoida kuvan säädöt. Ja vielä kaikkia monesti sumennan, hämärrytän, häivytän, valaisen, säädän kontrastia, vaihdan säätöjä. Minulle -tälläiselle esteetikon hörhölle- kun on tärkeämpää tunnelma kuvassa kuin että se on satatarkka ja oikein
Uskomattoman värikylläinen piha! Oma piha haalistuu ja haalistuu vuosi vuodelta kun täällä pentissä poikkeaa.
Mutta se on myöskin tuo Lapin aurinko, joka tutkitusti saa värit hehkumaan. Kunhan vain on, mikä hehkuu. Ja sitä riittää tämän ketjun upeissa kuvissa.
Ne nauhuskuvat, jossa nauhukset on tosi tosi keltaisia… Se oli yksi tietty elokuinen ilta kun aurinko oli melkein laskemassa, ja ihan matalalta paistoi suoraan nauhusten läpi. Nauhukset olivat kirkkaan keltaisia, ja niiden läpi siivilöityi keltainen valo, niin että koko etupihalla oli ihan satumainen tunnelma. Oli niin erikoinen näky, että nappasin heti kameran, ja niistä kuvista tulikin viime kesän parhaimmat. Tässä syy miksi osissa kuvissa nauhukset ihan hohtavat keltaisena.
Katsoin ketjun läpi ja sanattomaksihan se veti! Niin kaunista, että kylmät väreet kulki selkää pitkin! Upea piha sinulla… onnittelut!
Kiitos piiki=)
Totuushan on kuitenkin se että, täällä Lapissa tuo kukkaloisto kestää noin kuukauden eli elokuun. Äkkiä se alkaa ja äkkiä se loppuu. Ainakaan minun pihalla ei ole juuri mitään katsottavaa vielä kesä taikka heinäkuussa.
Katsoin kans just kaikki MoonRiverin kuvat taas läpi. Oli pakko hakea kippo leuan alle ku alko kuola valuun. Nyt kun ei muuta odota ku sulaa aikaa tollaset kuvat on oikeaa terapiaa (niin mihin…?Lisää kasveja vai vähemmän???)Kyllä on kaunista.Kadekadekadkakkk…
Mehän ollaan jo puhuttu tästä tagetes? Eikö ollakki?
On nää kuvat täällä aina yhtä ihania!!
Juu mutku ei auta, ei auta. Rounduprounuprounduroun… yritän hengittää
Tagetes on hyvä, ja ottaa pitkän terapiasession Dr.K kanssa, kyllä se siitä.
Kiitos Morsinko
.
.
No, en minä viitti enempää kuvia lisätä, hävettää kun on samat penkit kaikissa kuvissa. Muilla teillä on niin isoja pihoja, ja paljon kukkapenkkejä. Postimerkkimaassa ei ole montaa penkkiä.
Täytyy sanoa, että olen kyllä nyt jälkeenpäin oikein tyytyväinen tähän penkkiin. Tein sen silloin viime vuoden toukokuussa ihan nurmikolle, ja oli se niin pulskeassa kunnossa elokuussa, että pelkäsin reunalautojen hajoavan. Syy täytyy olla siinä palaneessa lehmänlannassa jota kannoin siihen kai 10 säkillistä.
huokaus…
kauniit sointuvat värit on postimerkkimassasi, eihän se määrä laatua korvaa...
Ostettuja krassien siemeniä on niin paljon, että ensi kesänä ajattelin, että laitan pihan täyteen niitä, sinne tänne, kaikkiin aukkopaikkoihin (hmmm…pörrö moonriver, tuossa postimerkissä ole enää aukkopaikkoja). Sieltäpä sitten ponnistakoon kun jaksavat. On se niin helppo kesäkukka,että.
Voi ie, kun on upeita yhdistelmiä. Helppojahan nuo krassit ovat. Mulla kukat jäävät aina krassin lehtien alle. Syynä kait maaperän humuspitoisuus ja ehkäpä varjoisuuskin. Revitkö, MoonRiver, niistä lehtiä joskus vähemmäksi?