Viime Viron keikalla ostin tuon mukulapähkämön, jota vanhassa pentissä joskus pähkiltiin. Istuttamatta vaan on vielä, kun en ole keksinyt mieleistäni paikkaa. En siis taida päästä "sadonkorjuuseen" vielä tänä vuonna.
Siinä on melkein samannäköiset lehdet kuin rohtopähkämössäkin, onko siinä tosiaan mukula ?
jopa oli hyvät tiedot kyltissä
(joskus kasvatin,niin olivat mukulat pieniä,että ihan olis tullut ikävää äitiä ikävä noita ruuaksi laiittaessa
Villemsonin myyntitaimissa on hyvät laput. Tosin niittenkin oikeellisuudesta syntyi jälkikäteen keskustelua.
Murrosikäiset nuoret miehet syövät niin jumalattomasti, etten ehkä tuolla mukulapähkämöllä yksin yritä heitä ravita. Tässä kumminkin pähkäilen, että lykkäisinkö sen kukkapenkkiin vai "potageriin"...
No niin, onkohan tämä se mukulapähkämö, jonka puolesta viime vuonna kovin hehkutin? Vaikka sillähän se selviää kun menen kaivamaan ja katsomaan, löytyykö mukuloita.
taisin yhdestä nurkasta löytää joskus piilottamani, edelleen sama toteamus kuin vuosia siten
Kuinka ison ja leveän kuopan kannattaa kaivaa.
Onko myös kasvin maanpäällinen osa syötävä? En löydä mainintaa sen myrkyistä
Tätä on nyt Viherlassilassa myynnissä ja ajattelin kokeilla. Onko jollakulla kokemuksia?
Olen luultavasti saamassa kaverilta mukulapähkämön mukuloita. Joskus kuukausi sitten tuli puheeksi, mutta tuskin nyt enää tän vuoden puolella sen suhteen mitään tapahtuu, maa jo jäässä.
Aloin etsimään googlaamalla kasvista tietoa ja löysin itteni täältä pentistä Mut kovin on vähän täälläkin juttua, ihmettelen kun on kummiskin kyseessä niinkin mielenkiintoinen kasvi.
Rapunzel, laitoitko sitä kasvamaan ?
Laitoin ja kasvoi aika huonosti. Oli kuuma kesä silloinkin ja mulla oli siinä laarissa jotain muutakin, minkä jalkoihin vähän jäi.
Kaveri sai sen talvehtimaan, mä keräsin vähäisen sadon syksyllä pois.
No mulla oli ainakin pieniä, eikä se maku ollut kummoinen. En oikein pysty makua enää kuvailemaan. Tuli nyt kuriositeettina kokeiltua, tuskin toiste.