Viherpeukalo kummittelee, että jäätyisi. Pystyisitkö pitämään sitä kasvia tuonne kevätpuolelle ensimmäiseen lämpöaaltoon asti?
Juu, tietty. Pelkään vain, että kasvaa isoksikin. Onneksi nyt on vain vartta paksuntanut.
Haa, Jouluruusu säikähti. . Pinaatit vaan on aika kylmän arkoja ja kokemuksen sanoin, jos ei pakkanen sitä matkalla nitistä niin Itella kyllä.
Olen käyttänyt vhs-kasettikoteloita pistokkaitten, ja kasvien pakkaukseen. On 3cm paksu, ja yllättävän paljon mahtuu tavaraa. Eikä mene littanaksi vaikka joku painavampikin lähetys sattuu kotelon päälle.
Siis tyhmä kysymys, onko tuo eri kasvi, kuin ulkona kasvava köynnöspinaatti ?
Onko se myös syötävä? Ei näytä siltä…
korpikello, lähetitkin mulle kasveja syksyllä VHS-kasetin kotelossa, hyvin olivat säilyneet ja pakkaus on mulla tallessa, jos jotain lähettelen, niin siihen pakkaan.
Nopsis, itse en uskaltasi maistaa sitä. En tiedä vaikka olisikin syötävä, tietoa siitä ei turhan paljoa ei ole tarjolla.
Ei se hyvältä maistu, ei ainakaan pinaatilta, tuoreena pistelin joskus lehden poskeeni maistellakseni mutten nielemään ryhtynyt.
Olen nyt huomannut sen, että mitä enemmän pinaattia “kiusaa”, eli leikkelee, sen suurempia lehtiä se tekee. Joten juurtunutta “leikkuujätettä” tarjolla jonkun verran.^^
Mulla tuo on tehny pari mukulaa tuonne juurelle ja olen muutaman kerran niitä jo mullalla peittäny, ei auta tulee aina vaan pintaan, samoin varressa on pari mukulaa.
Missä vaiheessa ne kannattaa laittaa istutukseen? Ovat tollasia vaaleen vihreitä ja kokoaan vaan kasvattaa.
Mukulapinaatti Lähde Wikipedia.
Kasvit
Anredera cordifolia, joka tunnetaan yleisesti nimellä Madeira-viiniköynnös tai mignonette-viiniköynnös, on Etelä-Amerikan laji koristeellinen mehevä viiniköynnös perheestä Basellaceae.
Lihavien lehtien ja paksujen ilmamukuloiden yhdistelmä tekee tästä erittäin raskaan viiniköynnöksen.
Wikipedia (englanti) katso alkuperäinen kuvaus.
Tieteellinen nimi: Anredera cordifolia
Taksoni: Laji
Yläluokka: Anredera
+ lisää
Anredera
Basellakasvit
Panax notoginseng
Malabarinpinaatti
9v. Hiljaiselo!
Onko täällä langoilla muita Mukulapinaatin kasvattelijoita?
Olin huomaavinani, että ainakin kuukkelin kuva tarjonnassa näyttää seikkailevan monenmoisia trooppisia köynnöksiä Andredera Cordifolia nimikkeen alla. Luultavasti ainakin osassa kuvista voisi olla kyseessä Malabarin pinaatti, kasvatin sitä toissakesänä.