Kompastuin tänään kaupassa valkean sussun siemeniin. Oli pakko ostaa, vaikka turhan myöhään jää kylvö. Kukkiipahan sit syksylläkin jotain
Tähän aikaan kaikki itää hirmuisen nopeasti. Siitä valkoisesta minäkin tykkään, en ikinä muista etsiä siemeniä ja kesäkukkamyyjillä ei sitä juurikaan ole.
Ihanaa, mun suski tuuheutuu! Niitä pikkulehtiä on jokaisen lehden juuressa, eli siitä tulee oikein nätti susanna.
Mulla on 7 valkoista suskia itämässä, suunnilleen samoissa on kuin keltaisetkin. Jos ne jatkaa samaan tyyliin, ehkä niistä liikenisi yksi sinulle, Temskukka.
Hienoja suskeja teillä :) puuttuuko siitä valkoisesta susannasta se musta "silmä"?
Kyllä valkoisellakin silmä on!
Voi kun kaunis tuo Outin sussu, haeskelin keväällä tuollaisen valkoisen siemeniä, mutta täälläpäin ei missään ollut , minä hullu kun tykkään kaikista valkoisista kukista
Muistelen jonkun kirjoitelleen vanhalla puolella viime tai toissakesänä että kasvatti kokonaan valkeata sussua eli musta silmäkin puuttui. Mulla on tuota Outin kuvassa olevaa laatua. Outi, montako taimea tuossa purkissa on? Todella kaunis sussu.
miun omalla on ollut tällaiset silmät...
Kaunis on tuo silmätönkin
Tuossa ruukussa on muistaakseni 2 tai 3 kpl taimia. Ehkä vain kaksi. Valkoinen sussu on minullekin mieleinen!
Usvan vaaleasilmäinen suski on todella kaunis.
Miullakin valkoista tummasilmäistä itämässä/itänyt 8kpl. Kaunis kasvi, mutta nimestä tulee kamalia mielleyhtymiä...
Kaunis on tuo valkoinen suski mustalla silmällä. Onneksi minun grillimökkiini viemät suskit piristyivät ja ovat terhakoituneet, kun vein ne sisälle. Luulin, että ne paleltuivat, mutta onneksi eivät. Minulla on molempia, keltaisia ja valkoisia kasvamassa, mutta vaikea uskoa, että niistä tulee noin tuuheat kuin esim. Outilla. Montako sinulla on tuossa purkissa. Pitäisikö vaan aina latvoa, mutta kun minun eivät ole siitä huolimatta vielä ainakaan haaroittuneet.
Muistelen ruukussa olevan 2-3kpl taimia. Niitä kyllä latvottiin alussa runsaasti, joten ehkä tuo tuuheus on sen ansiota. Itse en tuota kasvattanut, vaan rakas sisareni kylvi siemenet ja esikasvatti, ja minä vaan korjasin sadon, eli siirsin valmiit taimet ruukkuuni.
Minä tykkään molemmista väreistä. Lena Månssonin Ruukkukasveissa sanottiin, että versot voivat kasvaa yhdessä kasvukaudessa 3m. Pitääköhän paikkansa... ?
Millä te olette sitoneet pajutukirakennelmanne ylhäältä kiinni? Ajattelin juuri ruveta siirtämääm suskeja isoon ruukkuun, kun tajusin, ettei tukirakennelma ole vielä valmis. Enkä malttaisi odottaa sekuntiakaan.
Jokohan suskiruukun voisi jättää ulos?
Mulla on tehty sellainen japanilainen silmä -solmu (ja siinä harjateräsversiossa kieputettu rautalankaa).
Mikä on japanilainen silmä?
Suski lerputtaa lehtiään onnettoman näköisenä eikä jaksa pitää päätään ylhäällä! Mikähän hänellä on vikana? Ensiapua kaivataan pikaisesti!
Kaksi päivää hän oli ilman vettä, mutta ei ole sitä ennen itkenyt. Tänään kastelin ja vein ulos. Apua!!!
Se on pajunpunonnassa käytetty solmu, huono pikaisesti piirretty kuva alla. Oikeasti se on tosi näpsän näköinen.
Vielä kun osaisi sen tehdä, kun en ole koskaan pajua punonut. No, ehkä tyydyn vain rautalankaan ja naruun. Suskit on nyt istutettu ja rimat paikoillaan, kiinnitän ne illalla, kun käydään ostamassa narua.
Mutta neuvokaa nyt, hyvät ihmiset, pian, mikä tekee susannani onnettomaksi!