Mustila Arboretumin tapahtumat, Elimäki Kouvola, Kymenlaakso

+x[quote]
[b]Hankalin - 4.8.2019[/b]

Kiitos, Mai-Lee, ajattelin että olen unohtanut eilisen viestin kirjoittamisen jälkeen painaa lähetä-nappia. :D
[/quote]

Olisiko teiltäpäin mitään puutarhaseuraa bussilla tulossa?
Jonka kyydissä pääsisit.
On taas sellainen lista myyjiä, että varmasti paljon pakkosaadakasveja joita ei tiennyt olevankaan ja mihinkään ei mahdu, mutta silti tulee ostettua.

Hamsterit, :hamster: :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

Varmasti olisi paljon kivoja juttuja tarjolla. :slight_smile:
Minulla on kaikki penkit tupattu melkoisen täyteen, joten uutta ei mahdu.
Siksipä onkin hyvä syy olla ostamatta mitään lisää ja aika pitkä matka on ajella ihan vaan katteleen.

Laittakaahan kuitenkin kuvia tapahtumasta ja ostoksista. :wink:

Noi on siis 24.8.2019 :sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses::sunglasses: vai
:shamrock::four_leaf_clover::leaves::herb::seedling::evergreen_tree::palm_tree::christmas_tree::palm_tree::deciduous_tree:

http://www.mustila.fi/taimipaiva
:cherry_blossom::hibiscus::rose::tulip::wilted_flower::blossom::cherry_blossom::rose::hibiscus::tulip::sunflower::maple_leaf::maple_leaf:

Ite olen jo pitkään suunnitellut reissua Mustilaan, mutta aina se on syystä tai toisesta jäänyt. Rohkaistuin viimein 

@Hankalin esimerkistä ja hyppään kans bussin matkaan Hämeenlinnan Tiiriöstä. Pihahan on jo täynnä, mutta kaipa sitä tarttee raivata lisää alaa perennoille ja puille.

Pääsen onneksi taas Tähtiputken kyydissä.
Ainahan sinne parisataa katoaa kasveihin jota ei tiennyt ennen haluavansa:)
Laitan nimimerkin rintaan niin voi hihaan tarttua kuka tunnistaa.
Toivottavasti näkyy paljon tuttuja:)

Tulossa ollaan hämäläisten kanssa, Titta, Hanian äitee ja minä. :slight_smile: Mukana pitkä, budjetin moninkertaisesti ylittävä lista toiveita. (Ei onneks kerkee toi veronpalautus tähän hätään.) Penttiläisen nimilätkäni oon jo aikaa hukannu, mikä kyllä harmittaa kovasti, mutta ainakin RitvaL, Kurppa ja Tähtiputki tunnistaa ehkä ilimanki. :laugh:

A/V: Kaipaako joku Mustilan taimipäivään 24.8.2019 saapuva japaninruusukvittenin, Chaenomeles japonica tämän vuotisia taimia. Siemenet olen kerännyt kuudesta omasta kasvistani. Ruukutin nuoria taimia tänään kolmen setteihin. 

Kylläpä oli taas mukava päivä!
Taisi tulla kävijäennätys.
Paljon puutarhatuttuja tuli tavattua ja moneen ei vaan tullut törmättyä vaikka tiesin siellä olevan.
Pienin rahasumma tähän mennessä mitä sain hassattua. Ihme juttu. Vaan 70€?

Tässä hankinnat.

Kurppa oli jo häipynyt, ku mä menin tuonne käymään. Vielkii oon samalla ajoreissulla :blue_car::dash::dash::dash:

Kävin minäkin  Mustilassa

Kylmäkukka vaal.pun ,  Tiarella Angel Wings,  Epipactis gigantea,  Iris sib.  Kita -No-Seiza,   Epimedium warleyense  Orangekonigin,  Echinacea Wihite Double Delight, nämä tuli ostettua ,saas nähdä montako  on keväällä  hengissä.

Tavataan tänäkin syksynä:

Taimipäivä Mustilassa lauantaina 22.8.2020
Taimitapahtuman tunnari
Järjestäjinä Arboretum Mustilan Ystävät ry, Arboretum Mustila ja Mustila Puutarha (entinen Mustilan taimitarhat).

Koronaviruksepidemian rauhoituttua toistaiseksi suvantovaiheeseen on päätetty, että Mustilan perinteinen taimipäivä järjestetään 22.8.2020. Tapahtuma siis järjestetään koronaviruksesta huolimatta, mutta turvallisuus huomioiden.

Paikalle saapuu n. 20 myyjää Suomesta ja Baltiasta entiseen malliin. Myös harrastajakasvattajien osuutta pyritään lisäämään tälle vuodelle. Pyrimme järjestämään tapahtuman mahdollisimman vastuullisesti ja huolellisesti, mm. vähentämällä jonottamista, kasvattamalla myyntialueen kokoa ja järjestämällä kaiken toiminnan ulkoilmassa. Myös maksupisteitä järjestetään enemmän kuin aiempina vuosina. Mobile Pay -mahdollisuus pyritään järjestämään mahdollisimman moneen maksupisteeseen.

Sisäänpääsy on tänä vuonna arboretumin normaalin pääsymaksun hinta.

Kuulostaapa mukavalta.Toivottavasti tautitilanne pysyy matalana.

https://www.facebook.com/Arboretum-Mustilan-yst%C3%A4v%C3%A4t-Arboretum-Mustilas-v%C3%A4nner-128328620575611
Tämän vuoden Mustilan linkki.

24.8 klo 10-15
Taidan tänä vuonna minäkin taas päästä tänne :hugs:

Onko se ens viikon lauantaina siis. Hitsit kun houkuttais tulla piipahtamaan ihan vaan siks että nähtäis. Ja varmaan jonkun tutun kyydissä tuutkin sinne, eli useampiakin penttituttuja saattais olla siellä ?

Katonpa löytäisinkö jotain juttua tosta tapahtumasta, voisin tänne linkata kaikille tiedoksi. Hetkinen.