Oujee…murhia vaan ruutuun niin minäkin hinaan taas takalistoni sohvannurkkaan! Saksalaisia krimejä ei oo tosin tullut seurattua ja jenkkisarjoistakin puuttuu se jokin. Ehkä niissä on liian hilpeitä touhukkaita ihmisiä, jotka ottaa pannuun. Kyllä murhajutuissa pitää olla synkeempää porukkaa ja mielellään sataa puolet ajasta jos ei tuu räntää. Tai vaihtoehtoisesti istutaan kellonnaksutuksessa teekuppi kädessä pähkäilemässä.
Ainoa jenkkisarja joka koskee murhia, jota katson tällä hetkellä on Dexter. Isosisko meinas heittää kierrätykseen ykköskauden boksin ja otettiin se ukon kanssa eka möllötettäväksi. Pari jaksoa on vielä jäljellä. 70% ekasta kaudesta oli mielenkiintoista, mutta alkaa mennä läskiksi. Ja jo aika varhaisessa vaiheessa persoonallisuushäiriöinen/tunnevammainen ihminen osoittaa ylenpalttista ajattelevaisuutta ja myötätuntoa niin että ei sovi uskottavasti profiiliin.
Kun on tullu luettua että huippunäyttelijätkin nykysin antautuvat ihan TV- sarjoihin niin 2 jaksoa olen nyt kattonu 5-kanavalta tiistaina ihan uteliaisuuttani semmosta kun Shades of Blue , korruptoituneita poliiseja yms yms. mm Jennifer Lopez ja Jay Liotta pääosissa. Jotenki huomaa tai vai katonko erisilmällä että ei ihan istu rikos-sarjaan he.
Pulkkinen tulee uusintana. Hervottoman väsyneenä hervottavaa katsottavaa, vaikka osaan kaikki vuorosanat ulkoa. Telkkaria en katso, puutarhaohjelmatkin on taas mennyt ohi, jopa Areenalta. Olen ihan pihalla, ollut
No voe…joko se Sota ja Rauha jo alkoi? Tai ehkä annan mennä ohi ja katon myöhemmin dvdltä kun en oo sitä kirjaakaan vielä lukenut vaikka se hyllyssä on. Dictestäkin myöhästyin ja nyt onkin varaus vetämässä ykköskauden dvdhen kirjastossa! Musta on tullut ihan uusavuton telkun kanssa. En tuu seuranneeksi koska mikäkin alkaa - tai siis tarkistan tähän aikaan syksystä mitä kaikkea syksyllä tulee, siis tarkistan kerran - mutta kuka niitä nyt sitten enää muistaa kun ne alkaa oikeasti pyörimään? Nyt useimmat sarjat on vielä semmosia, ettei niistä oo enää oikeuksia jälkikatseluun, eli ei löydy areenastakaan.
Jospa tänään muistaisi kattoa Poirotin Aikataulukon arvoitus…en kyllä muista oonko katsonut jo. Jos siis pysyn vielä hereillä - tulee tosi myöhään.
Muistattako ku kesäisin vanhaan hyvään aikaan tuli iltapäivisin ykköseltä ( klo:15:05 ) jokin hyvä vanha sarja kuten Matlock, Isä Dowlingin mysteerit, Diagnoosi murha, Murhasta tuli totta, jne.? Voi ku niitä näytettäs nykyäänki
Niin ja eikös ainakin 90-luvulla ollut tapana näyttää iltapäiväsarjana joku komediauusinta…niin kuin Bill Cosby Show, Pulmuset, Perhe on pahin jne. Cosbyä ei ollakaan enää uusittu ysikytluvun jälkeen mun tietääkseni…ehkä sattuneista syistä. Harmi, mä rakastin sitä muksuna kasikytluvulla. Mutta niin mä rakastin Muppet Showtakin, vaikka vitsit oli Yhdysvaltojen politiikkaan liittyviä
PikkuPioni, ykkösellä on menossa “Syrjäinen maa”, brittisarja joka sijoittuu Walesin rannikkoseudulle. Oikein hyvä on. Nyt menossa ykköskausi uusintana (1-4), kaksi jaksoa jo takana. Tulee lauantai-iltaisin joskus 21 maissa TV1:ltä. Ne ei näy Areenassa jälkikäteen mutta näiden uusintojen jälkeen alkaa perään toinen tuotantokausi. Mulle uusia nää ykköskaudenkin jaksot, oon oikein tyytyväinen että “löysin” sen sarjan. Katoppa piruuttas jos et oo jo katsonut.
Nuu, joo äkkäsin tuon sarjan pari pv sitten tästä keskustelusta ja ajattelin jo silloin heti, että katson nyt tän seuraavan jakson…että jos on sarja johon voi hypätä mukaan. Musta on näin dvd-kaudella tullut vähän semmonen luonne, että en enää katso sarjaa telkusta ollenkaan jos myöhästyn siitä (ja mähän myöhästyn AINA!) vaan alan odottaa sitä dvdnä ja lainaan sitten kirjastosta. Heh. No tuolla tyylillä takaa sen, että on aina vuoden pari jälkijunassa pöytäkeskusteluissa. Nyt kun ei oikein tuu mitään telkusta ja on yksinäinen lauantai-ilta muutenkin, niin kyllä on mukava kattoa jotain kivaa! Pitää laittaa vaan kännyyn hälyytys kun lueskelen nyt iltasella ja menee ohjelmat helposti sivusuun.
No se oli äkkiä katsottu se Syrjäinen maa (Hinterland) Netflixin puolelta, ei ollut ollenkaan riittävän montaa jaksoa. Ah, sitä murheen alhoa, kun aurinkoinenkin ilma on saatu kuvattua niin lohduttomaksi.
Dictestä katsoin ensimmäisen osan, menihän se, vaan en jäänyt koukkuun.
George Gently on tosiaan hyvä! Ja kiva että tulevat alusta alkaen…vaikkakin mun on vaikea sanoa mitä oon kattonut noista. Oon aika varma, että ykköskausi on luultavasti jäänyt ihan katsomatta…mutta sitten olen möllötellyt jaksoja sieltä täältä…välillä joku neljäkin peräkkäistä tms, mutta aina on jäänyt noita väliin.
Katoin muuten sen Syrjäinen maa ja heti kun aloin kattoa niin muistin että ai niin tämä oli tää sarja! Ja olen aika varmasti katsonut tuon asuntovaunu-jaksonkin mikä tuli vkoloppuna joskus aikaisemmin, mutta luultavasti sellaisessa tilanteessa, jossa on ollut paljon häiriötekijöitä kun en kunnolla muistanut sitä. Tuosta sarjasta muistan myös semmosen jakson jossa joku oli nakattu sillalta vesiputoukseen ja siinä lähistöllä oli joku kummajaishotelli ja sen takapihalla puutarhassa joku noitaympyrä Muita jaksoja en muista katsoneeni.
Korpelan kujanjuoksu alkaa ens sunnuntaina! Oon jo laittanut hälytyksen luuriini!
Jee tänään alkaa Korpelan Kujanjuoksu. Alkaa olla sarjalla korkealle nousseet ennakko-odotukset kun on joutunut kotimaista sarjaa näin kauan oottelemaan. Toivottavasti ei lässähdä ekan jakson myötä. Toivottavasti Janne Kataja ei oo liian karikatyyrimäinen näyttelijä sarjaan.
Olin ihan unohtanut jo tuon Hyasinthin nuoruusvuosien sarjan! Kyllä se pitää ainakin tarkistaa mimmonen on.
12.9. tulee taas Maajussille morsian. Minä tykkään sitä kattoa, vaikka ei ne ihmiset aina hirveän kiinnostavia olisikaan…mutta hauska katsoa maalaismenoa.
Samana päivänä (12.9.) alkaa muuten myös uusi kotimainen draamasarja eronneista pareista Ex-onnelliset, jossa näyttelee mm. Mia Nuutila ja Jonna Järnefelt. Pitää katsoa onko se hyvä…vai semmonen väkisinväännetty. Näyttelijät ainakin lupaa hyvää.