Siirtäkää jos myrtille on jo ketju.
Onko jollain menestynyt myrtti huonekasvina tai ulkokasvina kesällä? Haluaisin tietää, miten se talvehtii. Löysin kauniin myrtti runkopuun, mutten raaskinut vielä ostaa sitä.
Siirtäkää jos myrtille on jo ketju.
Onko jollain menestynyt myrtti huonekasvina tai ulkokasvina kesällä? Haluaisin tietää, miten se talvehtii. Löysin kauniin myrtti runkopuun, mutten raaskinut vielä ostaa sitä.
Myrtti, puutarha.netin kasvikortisto
Siellä tietoa, mm. että Sopeutuu huoneenlämpöön. Talvikausi mielellään viileässä, jopa alle 10 astetta. Juuripaakun tulee olla tasaisen märkä, talvella pintamulta saa kuivahtaa. Vesi ei saa seisoa. Lannoitekastelu kerran viikkossa. Kasvi istutetaan uudelleen 3-4 vuoden välein samaan ruukkuun ja syvyyteen. Vain nuoret taimet ruukutetaan joka kevät. Mullanvaihdon jälkeen varovainen kastelu ja ahkera sumutus. Versoja typistetään kerran vuodessa.
Kävin katsomassa kasvikortistoa kyllä. Haluan vähän herätellä keskustelua myrtistä, että onko pitkäikäinen sijoitus vai ns. kertakäyttökasvi?
Tykkään kovasti noista runkopuista
Monia kasveja sanotaan myrtiksi. Niitä kasvaa monessa paikassa maapallon vyötärön kohdilla ja eri maanosissa ne on vähän eri näköisiä ja nimikin on vähän erilainen.
Tähän sivustoon on varmaan kiva tutustua jos vaan kieli taipuu http://homeguides.sfgate.com/myrtle-tree-43276.html ja kun vauhtiin pääsee voi katsoa tännekin http://www.ehow.com/how_4423473_grow-leptospermum-plants-.html.
Kortiston myrtillä on valkoiset kukat ja pienet lehdet, minulla on lehtien tilalla pienet "piikit", vähän kuin marjakuusessa. Kukat on punaiset, toiset kirkkaanpunaisia ja toiset tummia ja niiden jälkeen tulee pienet tummat marjat. Sen lattarinimi on Leptospermum Manuka... ja englanninkielinen nimi oli Australian tea tree. Hankala ja hidas kasvatettava, multa ei saa kuivahtaa kokonaan kuten mulla kai kävi kun pudottelee piikkejään.Tuoksu on ihana ja kukkii hurjasti. Ei tykkää lämpimästä talvella, tosin on kranttu kylmällekin. Kesällä tykkää olla ihan auringossa.
Etsin sitä kauan. Minulle hyvin rakkaan pienen ihmisen yksi nimi on Myrtti.
Minulla on ollut myrtti kymmenisen vuotta sitten lähes 1,5 metrinen. Se menestyi hyvin sisätiloissa. Hoito kuten Nuun viestissä.
Onko kukaan nähnyt myrttejä kukkakaupoissa tähän aikaan vuodesta. Tekisi mieli aloittaa uuden kasvattaminen, mutta mistään en ole löytänyt.
Tänään katselin niitä Plantagenissa, oli jopa kahta kokoa ja yhdessä nuputkin : )
Kiitos sohvakukka. Pitää käydä Raision Plantagenissa seuraavan kerran, kun liikun siellä päin. Jos vaikka sielläkin olisi.
Löysin Plantagenista myrtin ja nyt kolme viikkoa sitten vaihdon sen isompaan purkkiin ja lisäsin vähän uutta multaa (tavallista kestomultaa). Ilmeisesti se ei sopinut myrtille, kun eilen huomasin, että osa lehdistä oli alkanut kuivua. Kastelin silloin purkin vaihdon yhteydessä hyvin ja sen jälkeen se on ottanut huonosti vettä. Millaista multaa olette käyttäneet myrtillä?
Tänään tuli myrtin pistokkaita. Tiijä sitte kuinka kauvan mun hoteissa kukkuvat
Ostin myrtin Plantsusta kevättalvella,nyt hävitin.Siihen pukkasi koko ajan villakirvan alkua,oli jotenkin kuivakas koko ajan.Ei menesty minulla,kuten ei muratti ja rexBegoniakaan.