Nukketyöt ja muut vastaavat

Voihan, mikä määrä ihania tossuja! taidat kyllä olla nopsa käsistäsi, kun noin paljon olet taas neulonut!
Minä jo aloittelen taas nukke-projekteja. Löysin netistä vinyylisiä Pipsan päitä. Ostin maalaamattmina ja maalasin itse. Tällaiset ovat naamaltaan tyttöjen tulevat vauvat. Kunhan vielä saan ne kaavat jostain…Ps. laitoin vielä kuvauksen jälkeen silmäripsetkin.

Nukke-villitys on päässyt alkuun. Ensimäinen Pipsa-vauvanukke on päässyt jo leikkeihin. Löytyi vain pojan vaatteet, joten hän onkin sitten TAAVI. Vielä Taavi sai oikeat kesto-vaipatkin. Ne oli juuri sopivan kokoiset.

Liisa, pien… Taavi sai siskon, Liisan… Nyt on molemmilla tytöillä oma vauvat vaippoineen päivineen…
Ihanaa, kun on leikin kestäviä päitkin valmistettu.

Nuo vinyylipäiset saa parissa päivässä. Siis ei hiomista ym. moninkertaista maalaamista, vain silmät, suu ja hiukset, poskipunaa… siinä pään teko. Varatlon (leikatun) ompelee 45.minuutissa, Täyttö vie enemmän. Sen teen yleensä tv:tä katsoessa, niin ei pitkästy ja maltaa sulloa, sulloa täytettä, että tulee tiivis ja napakka.

Anja tässä, moi!

Pipsoja lisää… siis naamoja. Tuo hiusten väri kyllä epäonnistui…

Sitten vielä lisää nuken päitä. Tämä sarja itse tehtyjä rivissä kuivattamassa maalejaan.

Kiva pipo ja huivi ja ihanat nuo töppöset!

Tein huovuttamalla pari tonttua:

Pipon sisälle muotoilin vaahtomuovista kartion ja kiinnitin siihen piippukrassin. Sitten vain päällystin neulahuovuttamalla koko helahoidon. Tykästyin tuohon luonnonväriseen villaan, jota on parrassa.

Ihanat!

Aivan mahtavan ihanat tontut!

Rusetti tyttö ja nyt on jo oma mekkokin hänellä.

No, niin… Minä olen sitten retkahtanut perusteellisesti näihin nukkeiluihin.
Tässäpä tänään valmistunut Anna-Liisa. Hän kuuluu saksalaisiin luonnenukkeihin. Pituus 52.cm.

Luonnenukkeihin?

… niin, niin tuolla sanottiin… Siis näillä on jokaisella oma ilme, persoonallisuus… voisi kuvitella, millainen kukin on…

Onko kasvot valmiiksi maalattu vai maalaatko itse?

Nämä hiotaan tasaisiksi ja maalataan itse. Aivan samoin kuin Marttanuketkin. Ovat paperimassa valua. Vartalo ja vaatteet tehdään itse.

Vielä pieni Milla, 18.cm.
Vaatteiden ompelun joutui tekemään käsin, niin pientä piiperrystä oli.
Ala kuvassa Rusettitytön sylissä, huomaa sen koon vertailussa.

Olet Vuokkis näköjään tosi hurahtanut, mutta niin nätisti!
Ihania nukkeja olet tehnytkin, enkä yhtään ihmettele, että nukkeihin jää koukkuun. Niiden tekemisessä on yllättävän suuri työ, siksi minulle riitti vain tuo yksi, rusettityttö. Olen niin malttamaton.

Oi nyt vasta huomasin ihanat Vuokkiksen nuket, olen näitä ihaillut jo fb:n puolella, niin kauniita!

Matias, repro/ uusinto vanhasta venäläisestä poikanukesta.