Nukketyöt ja muut vastaavat

Vuokkis, oletpa tehnyt kauniita nukkeja!  Löysin lumppulaatikosta mielestäni nukelle käypästä paita/mekkokangasta. Ohutta pikkuruutuista sinikuvioista puuvillaa.(vanha kesämekko) Laitatko yksäriä jos… Postarin hinnalla joutaa.

Ihania nukkeja täällä :slight_smile:
Kiva tosiaan, että nyt on oma sivusto nuketöille.
Itse olen kanssa nukkeihin hurahtanut ja nyt laittelen niitä tännekkin yksitellen ja hitaasti.

Laitan nuken nimenkin(jos vaan muistan), ensimmäiseksi esittäytyy
Bebe 5 iso neitinukke:

kesäheinä on kyllä löytänyt jonkun aarre-aitan, josta on saanut noin monia eri nukkeja. Jotta tämä Nukke- hulluus kulkisi kohti täydellisempää kokoelmaa, niin laitappas linkkiä / vinkkiä, mistä noita saa…

No, täytyypi sitten kysellä muitakin, kuin sivuilla näkyviä Marttanukkeja.

Tällainen paita tuli pienelle mököttäjä- pojalle. Olipas sovittamista ja penentämistä Kun ensin mittailin, että kaavoissa on jo saumanvarat, sitten ajatuksissani leikkasin vielä saumanvarat. Moneen kertaan sovittaa ja pienentää sain sitten, kun meinasi poika-parka hukkua kokonaan tekeleen sisään…

Mukava katsella teidän aikaansaannoksia! Kurkkasin tuon Nukkekemarin sivuja ja kuten aiemminkin olin ounastellut, on mulla lapsuudesta vielä tuollainen Pipsa tallella. Oli minulle hyvin rakas 60-70-lukujen vaihteessa. Pipsa on vähän kärsinyt muutoista ja huonoista säilytyksistä, joten sen naama on vähän lyttääntynyt. Ehkä sen saisi joku asiantunteva vielä korjattua.

Lopputulos Äkä- pojasta. Äksyn pojan lippiskin lenteli moneen kertaan, ennen kuin päästiin sovussa ulos kuvauksiin… ( tuli mieleen meidän Apu-poika… kun suuttui, nakkasi lippiksen kadulle. )

No onpas hän yrmeän näköinen!

Upea, ilmeikäs poikanukke Vuokkis! Kasvot ovat kauniisti luonnolliset.

Nyt sitten joutuu tekemään toisen, tai kolmannenkin…

Poika kävi ja olisi saman tien napannut mukaansa heidän hyllyyn…

En vielä antanut, joten varasi tän itselleen…

Kolme täällä jonossa…

Muuten, mikä nukke (tyttö ) on suunnilleen saman kokoinen, kuin Äkä- poika. Pikkusisko- / pulabebe ? Voi tietty olla hieman pienempi, pari kolma senttiä…

Kappas vaan kun Vuokkis eilen kertoi mulle, että täällä puutarha.netissä on nukkesivutkin! En ole älynnyt katsoa käsityöaihetta ollenkaan. Mullakin on vuosien varrella tullut tehtyä noita Martta-nukkeja muutama ja mohair-nalleja kolmatta sataa :). Laitan kuvia kun saan inspiraation. Muitakin käsitöitä löytyy hullun lailla…

Sulassa sovussa tähän asti valmistuneet "muut vastaavat". Kaksi olikin jo aiemmin täällä, tässä ovat parin uuden kanssa. Naapurin kissa on näköjään käynyt katsomassa olisiko leikkimökin ovi jäänyt auki.

Noi on niin ihania

Aronja upeita nukkeja olet väsännyt mistä noihin saisi jotain kaavoja tekisin lapsenlapsille tuolaiset kalenterinuket.

Katselin samanlaisia laivalla kun olin ja hinta oli 25€ niin jätin ostamatta kun 3kpl olisin tarvinnut

Tosi ihania Tonttu-hommia, Aronja !

Onko nuo niitä Tilda-juttuja? Tilda-kankaista vaatteet?

Mumimyy, olisiko olleet niitä pieniä Tildoja laivalla? Näillä on mittaa reilut 115cm, jos ostaa vanut kaupasta niin jo yksin niihin uppoaa melkein tuo 25€. Alunperin kaavan mallia on otettu Tone Finnangerin Satumainen talvi-kirjasta, siinä on samanmoisen pikkutontun kaava joilla saa ehkä reilun 30cm pitkän tontun tehtyä. Kaavaa ei ihan yksi-yhteen pysty siitä suoraan noin isoksi suurentamaan -tai pystyy varmaan mutta täytteitä menee sitten useampi kilo. Joten pikkuhiljaa muokkaillen on näiden kaava syntynyt, on vähän laihdutettu sieltä ja venytetty täältä ja sitä rataa. Haalareille ei kaavaa olekaan vaan ihan mutu-periaatteella leikkasin ja ompelin.

Vuokkis, alkuidea on Tildailusta ja kankaina on pääosin kaikkea muuta kuin Tildaa. Lähinnä noiden pellavamekkojen/-haalareiden taskuina taitaa paria Tildakangasta olla, ei riitä varat pelkästään niistä ommella ja tykkään tilkkuilla… Kieltämättä kankaitakin on melkoiset määrät -ihan pikkutilkkujakin ja aina vain lisää mahtuu hyllyyn jos jostain niitä edullisesti löytyy. Samoin kuin nappeja, nauhanpätkiä ja pitsinpätkiä, niille on aina käyttöä ja jos jollain noita joutilaana kaapeissa ja purkeissa pyörii niin lupaan postikulut ainakin korvata jos niistä luopua tahtoo.

Aronja, me ollaan sitten niitä kierrätyskeskuksia! Kaikki mahdollinen ja mahdoton kierrätetään käyttöön!