Öljylamppu touhuaa pihalla ja viherhuoneessa (V)

Nuo kukkakuvat vähän kumman värisiä, johtuu viherhuoneen valoista.

No nyt sitten vanhemmat ovat huolestuneita, että minnekkä ne lapset katosivat…

Varmasti upeaa nähdä joutsenia pihassa. Hienoja huonekasveja sinulla. Itselläni ei ole kuin yksi orkidea, kun unohdan aina kastella tarpeeksi.

Kiitos sunshinelle kiinnostuksesta ja kaikille tykkääjille. Olen aina rakastanut varsinkin suuria viherkasveja, joskin nyt viherhuoneen myötä on kuvioihin tullut myös kukkivat huonekasvit, näistä täytyy tykätä tosi paljon, muuten ei innostus riitä hoitamaan näitä tarpeeksi hyvin. Vievät aikaa liikaakin, tahtoo käydä niin, että kun talossa pitäisi siivota, jostain kumman syystä löydän itseni pyyhkimässä pölyjä kasvien lehdistä ja hupsheijakkaa, muu siivous unohtuu.

nyt tämä "viherkarhu" alkaa heräillä tavi unilta entistä innokkaampana touhuamaan kukkien parissa. Multia on vaihdeltu ja kukinnasta nautittu. Tämä kuva kertoo kuinka monenlaista pussukkaa mullanvaihdossa tarvitaan:-)

…siis talvi unilta…

Orkideat ovat kukkineet hurjasti, ilmeisesti tykkäävät roikkua tuolla orrella.

Soilikit alottelee kukintaa. Ylempi amppelisoilikki

Kriinumin yritti kukkia ihan varkain, viherhuoneen ylisillä, ajatteli vissiin olla yllätksenä hoitajalleen ja kyllä aivan erikoisen suuren yllärin tuottikin. On minulla aikaisemminkin ollut…vai onko tämä sittenkään kriinumi, sellaisena minä tämän hankkinut olen, niin että ei aikaisemmin ole tällainen ollut.

Olipa tuossa juuri loppujen haravointiroskien polttelua iltasella ja sää suosi, tyyntä, aurnkoista ja lämmintä.

Isäntä ajeli leikkurilla kulot ja minä käytin ne katteiksi, ei mitenkään kaunis, mutta säästää paljon sitä ruohomis työtä, maa pysyy kosteana ja madot tykkää, ihmeesti se hupenee kesän mittaan, syksyllä saa taas lehdet ja loput nurmikon leikkuu tähteet laittaa katteeksi.

Nämä pikkuiset pääsivät tänään kasvihuoneeseen viherhuoneesta, ei ole uskaltanut aiemmin siirtää kun viime yönäkin oli -0.3 hallan puolella. 

Näin hieno oli maisema tänään…tähän kun vois hetkeksi pysäyttää ajankulun…ei sääskiä…ei ruohomista…ei kastelua…vaan nauttimista

Kesälomalaiset saapuivat eilen,lapsukaiset pieniä, mutta terhakoita. Ihan tulevat olohuoneen ikkunan alle syömään ruohoa.On kiva seurata niiden touhua, jää muut työt tekemättä…mutta ei haittaa, kesä on vain kerran vuodessa.

Sainäitienpäiväksi rungollisen kiinanruusun, joka on kukkinut kovasti, niin että joutsen perhekkin tuli ihailemaan tuonne viherhuoneen ikkunan taakse.

Näistä tykkään, erikoisen mallinen lehti ja kaunis kukka ja sain halavalla.

Mansikkamaakin tuli juhannus kuntoon, ruohokatetta levittelin, helppoa ruohomista.

Runkomarketan kukintaa

Jasmikkeen kukintaa

Nämä söpöliinit ovat kuin kaksi marjaa…