Mustakuusia joit on mieheni leikannut joka vuosi.
Kaunista ja avaraa, tuollaisessa ymäristössä leikatut kuuset tulevat hienosti esiin. Millä vyöhykkeellä asut?
Kiitos Ania…täällähän minä vitosella, mutta aika lähellä on kutosen raja, sellaista taistelua ankarien talvien kanshan se näin pohjoisessa on (Oulun seutu)…mutta kun valitsee kasvit sen mukaan niin menetyksiä ei tule pahemmin.
Kaktukset yllättivät jo toistamiseen tänä syksynä. Kesän ulkoiluttaminen kannattaa.
Tämäpä taas yllätti, tuo kukka on aivan valtavan kokoinen
Tämä kiinanruusu kukkii harvakseltaan koko ajan ja tekee myös isoja kukkia.
Uusi kasvihuone eka kesää käytössä, pikkasen tuli myöhään, tomaatintaimet ehti venähtää ja kärsiä alkukesän kylmyydestä. Tuo lampi taustalla myös uusi, toissa kesän tulosta. Mieheni jaksoi laittaa viimosen päälle kaikki, ympärystän ym. piti jo toppuutella, että eiköhän tuo vähemmälläkin passaa, ite kyllä kovasti tykkään.
Nämä kukkapenkit uusimme viime keväänä, tuntui että hoitamista on jo liian paljon, joten laitoin mansikkakankaan tuonne alle ja kuoriketta pintaan, pikkasen hoitopolkuja kivistä. Yhden kesän kokemuksen jälkeen tuntuu hyvälle ja ruohomiselta vältyin.
Näitä usva-aikoja rakastan, se on hyvin rauhoittava, tulee sellainen tunneettä nyt ei ole kiirettä mihinkään.
Etupihan vihreyttä.
Tässä kuvassa jo syksyn kuuraa maassa ja tuo ihana usva :)
Täytyyhän nauttia myös sisällä näistä kasvattamistaan kukkasista:)
Kasvihuoneessa viihtynyt boukainville, kuva otettu siis kasvihuoneen sisällä.
Hienon näköistä. Nuo usvakuvat on upeita. Missä talvetat tuon boukainvillen? Mulla oli joskus, mutten saanut sitä talven yli.
Kiitos Viippu ja peukuttajat, kiva kun olette katselleet kuviani, näin olette mukana minun rakkaassa harrastuksessani.
Viippu, talvetan viherhuoneessa nuo boukait, on useammman värisiä, osa kasvaa hydrossa ja viihtyy kohta paremmin kun mullassa.
Olen joskun myös vienyt kellariin ja ihan lehdettömänä, kuolleen näkösenä ne keväällä hakenu ja yllätys yllätys ne ovat alkaneet tekemään lehtiä.
Öljylamppu, ihania kuvia ja hieno piha sinulla. Nuo kaktukset on niin komeita, että sellaisista meikä saa vain haaveilla. Mitä lantaa annat niille?
Viherharrasta, älä nyt höpöjä puhu, sinulla kukkii kukkaset aivan mahtavasti, orkideoista lähtien.
Lannoitus on niiiin epäsäännöllistä, mutta yleensä keväällä kanankakka rakeita liotan veteen ja oikein uitan ne siinä, sitte heti kun säät sallii ulos puun oksalle oman onnensa nojaan kesäksi ja nuppuja alkaa jo elokuussa ilmaantua ja sitten kannan ne sisälle kukkimaan ja nyt sitte toistamiseen kukkivat.
Mullanvaihtokin on jäänyt, en muista, olenko ikinä noille pikkukaktuksille multaa vaihtanu, isoille lehtikaktuksille kyllä vaihdoin melkein joka kevät.
Kiitoksia, mahdanko nyt sitten noihin boukainvilleihinkin innostua?
Upea puutarha henkeäsalpaavan kauniissa maisemissa!
Olipa kaunista katseltavaa. Täällä täytyy vierailla toistekin.
Miten onkaan rauhoittavaa tuo utuinen maisema katsella. Siistinnäköinen, huolella rakennettu piha-alue.