Öljylamppu touhuaa pihalla ja viherhuoneessa (V)

kuva

Kasvihuonekausi avattu. Paljon on lunta vielä, eikä peitekkään lähtenyt pois, kun oli jäätynyt. Mutta lämppäri on päällä ja kellarista ruusut, sinilyijykukka, viiniköynnös ym. tuonne kannettu. Kohta alan tyhjentämään viherhuonetta, pääsevät pikkutaimet vähän viileämpiin olosuhteisiin, koska viherh alkaa olla liian lämmin niille. Tuossa kasvihuoneen takana on minun avanto uintipaikka, joten vesi on likellä. Ihanaa aikaahan tämä on 

kuva

Tällaisen lämmittimen pistän pömiseen kasvihuoneeseen.

kuva

Perhoset eivät pettäneet tänäkään keväänä, aivan runsas kukinta ja voivat hyvin, roikuttaminen on tuottanut tulosta. 

kuva

Uskaltaiskohan tohon jo pikkutaimia viedä, olishan siinä ns. kaksinkertainen suoja ja lämmitinkin on varalta

Kaikille kuville runsaasti peukkuja! Olipa ilo katsella pihamaan yleiskuvia siisteistä ja hyvinhoidetuista istutusalueista.

Kiitos Nabla. Kiva kun tykkäsit. Tätä rakasta harrastustani haluan jakaa kuvien myötä ennenkaikkea kaikille heille, jotka eivät enää itse jaksa/pysty toteuttamaan kasvatusunelmiansa.

Kyllä niistä kuvista on iloa myös tämmöiselle vasta-alkajallekin. On mistä ottaa mallia :wink:

kuvakuva

Ihanaa, nyt sain viherhuoneen siivottua. Tomaatit, kesäkukat ym. muutti kasvihuoneeseen. Onpa kiva istuskella ja nauttia tuolla, rauhoittua, unohtaa kiireet, siitä tulee niiiiiiiiiiiiiin hyvä mieli.

Hyvä mieli tulee jo kuvaa katsoessa! Lampikin taustalla, vot!

Alkukesän raikkauta rentukat kukassa.

Narsissit.

Jouluruusu, jota myyrät eivät jaksaneet syödä, kaikki muut menikin niiden makioihin suihin, valkoset kaikki.

Karjalanneitoamppeleitakin jo väsäsin. Olen joskus ostanut valmiita hintaan 30 euroa kpl. Nyt väsäsin itse, 6 euroa tuli hintaa per/amppeli.

Tässä valkoset karjalanneidot.

Tuomipihlajan kukintaa ja saunakin lämpiää :)

Alemmassa kuvassa profeetankukka.

Tuolla pihavalaisimen luona joutsenpariskunta ihan pikkuisten, ovat niin pieniä, viisi niitä on ja tulivat eilen.

Ihania asukkaita olet saanut pihaan :slight_smile: Ei varmaan kovin lähelle uskalla mennä… :smiley:

kuvaMies toi alkukesästä hortensioita ja laitoin noihin amppeleihin, oikiastaan hyvä valinta, eivätpä ole kylmästä kesästä olleet moksiskaan ja kaiken lisäksi, tuohon oikeapuoleiseen amppeliin lintu teki pesän ja siellä on nyt pienet poikaset :) :)

kuva

Lumipalloheisit kukkivat taas kerran aivan mahtavasti.

kuva

Laukan kukintaa, tämä kesä oli hyvä näille, oli viileetä, kukkivat tosi kauan.