Omia kuvia vapaasti: Maisemakuvia

Puu pystyssä (Kurppa on kuvannut tämän puun, minä vain pystytin sen)

Maisemat ovat muuttuneet, koetin löytää entisiä polkuja, marja ja sienipaikkoja.

Kävelimme Virojoella metsätiellä.

Lammen rannalla tupasvillaa.
Ensi kertaa näin livenä.

Raate. Ensi kohtaaminen taas.

Aamulla klo 5

Oolanninpuisto Haminassa edistyy pikkuhiljaa.

Juhannusviikon valoisat illat, eilen  kello 21

Kiitos huolenpidosta omara, kyllä tiedän toimintasäännöt. 

Oolanninpuisto Haminassa näyttää jo hyvältä, vaikka ei valmis olekkaan.
Hyvin hoidetut istutukset.

Ensi kertaa näin puistossa Kaunoangervoa.

Keltamaksaruoho on edukseen havujen seurana.

Viime syksynä valmistui tämä upea liikenneympyrä.

Kasvimaa iltapäivän auringossa! Meillä oli tänään vielä +25 lämmintä, ihana päivä!

3 tykkäystä

Kasvimaan polulta illansuussa

3 tykkäystä

Pihan viimeisimmät kukkivat perennat. Vaikka olen yrittänyt panostaa alkukesän kukkijoihin, niin on ne kivoja nämä myöhäisemmätkin kukkijat.
Alla olevassa kuvassa keltaisten kultapallojen takana punaluppiota ja pikkuastereita.Yleensä kukkivat pakkasiin saakka.

Moneen vuoteen ei ole Kamtsatkan alppiruusu (Rhododendron camtschaticum) kukkinut. Vuosien varrella olen rouva Kamtsaskalle hakenut sopivaa paikkaa ,jossa viihtyisi.(puolivarjoisaa,mutta kuitenkin tarpeeksi valoisaa, siinä sitä onkin haastetta). Tämä on erillainen alppiruusu-ryhmään kuuluva kasvi. Ensinnäkin kukkii vasta syksyisin, kasvutapa matala varpumainen ja pudottaa talveksi lehdet.

7 tykkäystä

Tässä venerannassa oli ennen mattolaituri🙄 lähellä uimaranta. Nyt kiinteä pesupaikka teräsaltaineen rannassa.

2 tykkäystä

Puulajipuisto kasvamassa entisellä joutomaalla. Kosteikko on tehty ettei taajamavedet valu kirkasvetisen järveen

.

4 tykkäystä

Kuikan salaperäinen narina ääni taustalla jossain.

5 tykkäystä

Sanovat tuota, suomen suurimmaksi säännöstelyaltaaksi

5 tykkäystä