Brrr-rrr, tuli ihan kylmä katsellessa paulastiinan kuvaa. Näyttää ihan siltä, että järvi on niin kohmeessa, ettei vesi enää liiku.
Ne on hienoja minusta nuo vanhat ladot peltojen keskellä. Minä tykkään. Siinä kuutamon kuvassa on muuten tosi upea se pilviharso. Vai tuleeko se tästä näytöstä? Näyttää semmoiselta kun ne kuvat, joita taittelemalla kuva muuttuu. Ei siis hologrammeja vaan niitä "vanhoja" missä oli se semmoinen raidallinen muovi päällä. Muistatteko?
Kylmän näköistä vettä on tosiaan paulastiinan kuvassa. Kuva on silti hyvä,syyssellainen!
Tuo mun kuva on vauhdissa otettu,liekö siinä osuutta asiaan? Iltapäivällä,aurinko paistoi takaviistosti ja oli "ohutta yläpilveä". En nyt saa päähäni minkälaisia kuvia tarkoitat,nanikka?
Niitä semmoisia kuvia minä tarkoitan kun joskus 70-80-luvulla oli postikortteja ja keräilykortteja ja vaikka mitä. Niissä oli pinta semmoinen rosoinen/raidakas muovi, ja kun sitä korttia/kuvaa käänsi pikkuisen niin esiin tuli toinen kuva. Oli ikäänkuin kaksi kuvaa samassa kuvassa.
No niin kyllä muistan nuo kortit,on niitä säilynyt minullakin tallessa. Tosiaan aika ihania olivat silloin ja vieläkin,ainakin tällaiselle vanhojen tavaroiden kerääjälle. Kiva kun pidät kuvasta,olen myös ihastunut noihin vanhoihin latoihin,vaikkakaan tuo ei ole niitä kauniinpia?
Mitkä tuon Pietarin katumaiseman valotusarvot ovat?
Digikuviin liittyvä exif-data on siitä mukava juttu, että tällaiset kuvan eksaktit tiedot on helppo tarkistaa jälkikäteen vaikka vuosien kuluttua. Ja jos käytössä on useita kameroita, niin se kertoo kameran merkin ja tyypin. Ei tarvitse arvailla millä vehkeellä kuva tuli otettua. Ja jos tulevaisuudessa saadaan dataan yhdistettyä vielä gps-paikannutiedot, niin tiedätään metrin tarkkudella missä kuva on otettu.