Miun piha on jo kaoottinen.
Ruusut aloittelevat
Meidän mökkitie.
Tässä pitäis jokunen siirtää. Ihan vääriin kohtiin tullu läntättyä.
Ekaa kertaa äsken kastelin koko penkin, laidan mansikat vaan aiemmin vettä saaneet.
Suurimmat rehottajat lähettää Rayalle terkkuja
Mun mielestä nuo unikot tuossa kuvassani on ruisunikkoa.
Niitä on koko tuon hiekkatien matka tienpielessä ja näyttää tosi kivalta kissankellojen ja heinien kanssa.
En ole nykyisin nähnyt ruisunikkoa kuin ihan satunnaisesti muutamia kertoja pellon laitamilla.
Silloin kun olin lapsi, niitä näkyi paljonkin samoin kuin ruiskukkaa oli pelloissa.
On taidettu nekin myrkyttää , kun harvoin näkyy enää kumpaakaan.
Tuo on mieheni ja anopin yhteinen mökki.
Anoppi asuu siellä koko kesän, eilen oli vähän talkoohommia ja oltiin auttamassa.
Anoppi lupasi ottaa minulle siemeniä unikoista, kunhan ne kypsyvät.
Minulla on vanha taulukin, jossa on ruisunikoita ja ruiskukkaa viljapellossa.
Ennen peltomaisemat oli sellaiset.
No nyt syttyi lamppu. :w00t:
Anoppi onkin maininnut tuon viereisen maatilan olevan luomulla, siksi siellä siis kasvaakin noita kauniita “rikkaruohoja”, koska luomussa ei saa myrkyttää.
Kukkapenkit tuhannen pursollaan vaikkon ollu kuivaa,ei oo kasteltu yhtään kertaa näitä.
Kyllä autiomaaltakin (sivu 145) jo alkaa jotain löytyä, pari pientä puuta ja pari kymmentä pensasta toin entisestä pihasta ihan ekana, ihan väärä aika tämän vuoden alkukesä moisille siirroille, kaikki ei siis selviä.
Kuunliljoja eniten toin ja keijunkukkia, pari syysleimua, iriksiä, maanpeittoja vähän, empä just muuta,Rantakukan ja Lorraine Sunshinen.
Entisiä pulikkareunuksia irrotin minkä ehjänä sain , ehjäsin ja öljysin. Älyttömän paljonhan sinne kasveja jäi joita tänne haluais vielä , mutta,katellaan (?)
Kukas se siellä ! Eihän puutarha-aavetta tohtinu yksin sinne jättää kummittelemaan (sanoi naapuri)
Uus hankinta riippahernepuu Pendula
Toinen vasta tullut uusi, rungollinen Diabolo
Voi hyvänen aika, kun olet saanut paljon kaunista aikaan pienessä ajassa ja haastavassa olosuhteessa!
Upeaa on Rayalla. Ahertaa on jaksanut hän…
Myönnettäköön että aherrettukin on, mutta helteet on pitäny koneen käynnissä ja kottarit kulkenu lujaa, kunhan viilenee miehän jähmetyn täysin eikä liiku mikään enkä mie. Vesihän se on ollu se eniten töitä teetättävä juttu, vaan missäpä ei olis tänä kesänä.
Kyllä miulle suht vinosti hymyiltiin tässä männä viikolla kun yks ilta 10 aikaan vielä multasäkkien kans touhusin pihalla , siht yh’äkkiä vaan sain hepulin että nyt alko “loma”, huihai sisälle ja älytön määrä työvaatteita pyykkiin, ei kait niitäkään oo pesty monesti koko kesänä, aina vaihettu ohuemmasta paksumpaan säätilan mukaan, ja ite suihkuun, suihkun jälkeen pätkäsin ottatukan, huolsin jalat, lakkasin jopa varpaankynnet, rasvasin ja bambusukat yöksi.
Sormien kynnetki lakkasin, kaivoin esille vielä pitämättömän pitkän aivan ihanan boho-tyylisen mekon aamuksi valmiiksi. Ääneen mainitsin että mie oon nyt lomalla ja huomenna vaan källäilen, lueskelen, nautiskelen.
Jostain kuulu kommentti että Aijaaa, on kuultu ennenkin mutt ei nähty.
Aamupäivän sitt leveilin mekko päällä, kuis ollakkaan tuotiin pari kärhöä , ne piti istuttaa pois kuleksimasta ja jatkumona hirvee kastelurumba, muutama kottarillinen uupu kivituhkaa takapolulta, naapurille piti ettiä viikate ja lainata trimmeriä,ja siitä se taas lähti, eiku puhtaat työvaatteet päälle ja menoks.
Mutta,kerkesinhän olla kellonympäryksen lomalla. Kyll se yhelle kesälle piisaa.
Voi mahdoton miten olet saanu upeeta aikaseks. Jo passaa vähän lomaillakkin😁
Mihis sinä jätit sen morsmaekun?
Pari vuotta kun kuluu, niin autiomaa käy ahtaaksi tällä tahdilla.
Ihan on kuin eri paikka olisi. :w00t:
Ei o aavikko enää ei Olishan siinä vielä vähän tuhoamatonta nurmikkoa, vai onko jo naapurin aluetta
:hehe:
Hienoa jälkeä.
Krassit tykkää
Ja näyttää muutki olevan kohtalaisessa kasvussa.