Ötökkä

en juurikaan tunne perhosia(kaan) :)

eikö tuo ole syreenikiitäjä kummiskin ?

Hyvä kibu, sellainen se taitaapi olla, en ihan samanväristä löytänyt googlella, mutta melkein ja se on jo paljon ;)

En tunne kyllä minäkään perhosia, sitruuna-ja nokkosperhonen taitaa olla tuttuja, tuosta syreenikiitäjästä en ole edes kuullut , saatikka nähnyt apea

Syreenikiitäjän toukka on mahdottoman upea ilmestys! Kaunis, suuri ja etenee päättäväisesti. Jos se vaaleanpuna-vihreä nyt oli se?

On tuo syreenikiitäjä. Olen sellaisen kuvan laittanut aikaisemmin Perhonen -palstalle.

Siellä muuten näkyi olevan syreenikiitäjän toukan kuvakin. Tuo Sandin kuvailema saattaisi olla ennemminkin mäntykiitäjän toukka, se on päältä vaaleanpunertava.

No hei, sitten pitääkin mennä rantaheinikkoon katsomaan joko kiiltomadot ovat tulleet tänne! Viime kesänä myöhästyin. Syreenikiitäjä on aika komea, enkä ole koskaan tuollaista tavannut!

Kävin viiden minuutin pikakierroksella rantaheinikossa, ja bongasin 14 kiiltomatoa!! On ne sitten veikeitä elukoita!

Ai niin, unohdinkin tuon kiiltomatoasian. Kyllä se valo nimittäin on naaraan konsti houkutella koiraita, kun ne itse ovat aika huonoja liikkumaan ja koiraat taas ovat sellaisia koppakuoriaisen näköisiä ja liikkuvat lentäen.

On minulla jossain siitä koiraastakin kuva, mutta en nyt tähän hätään jouda sitä etsimään, kun olen nykyään täystyöllistetty perhosten kanssa. ;)

Ostin hauskat pelikortit. Niissä on kaikenlaisia pihapiirin ötököitä maakiitäjäisistä perhosten kautta päästäisiin ja kyykäärmeeseen.

Ne pelikortithan olisivat todella hyvä lahja pojalleni, hän kun niin tykkää kaikenlaisista tuollaisista öttiäisistä niin. Mistäpäin ostit?

Satues, olisiko Horsmakiitäjä, se tuli ensin mieleen. Tällaisen kuvan löysin sillä nimellä...

Tapiolan Akateemisesta kirjakaupasta ostin. Joskus aiemmin ostin Suomen Kalat -pakan. Oisko sarjassa myös lintu- ja kasvikorttipakat, en ole ihan varma.

Kiitos, pitääpi Akateemisessa poiketa joskus

Vuokkis, vähän on kyllä tuonkin näköinen...kumpi mahtaa olla, taitaa jäädä arvoitukseksi  kieli ulkoa

Ei se mikään arvoitus ole, vaan ihan selvä Deilephila elpenor, horsmakiitäjä.

Minäkin vaan olin näköjään seonnut sanoissani, vaikka oikean kuvan linkitin. Siellä kun samaan aikaan puhuttiin myös syreenikiitäjän toukastakin.

OK....horsmakiitäjä hymy

Nätin ötökän löysin ruusuruoholta, nimeä en nyt ehdi etsimään, hienot pelottelu silmät

Kaunis koppiainen Kimalaiskuoriainen, Trichius fasciatus

Taitaa olla Trichius fasciatus, kimalaiskuoriainen.

Ai kun söpö kuoriainen.. melkein sen lemmikiksi ottaisi, vaan taitaa tehdä jotain pahaa kutenkin?

Kiitos Miikos ja Raakki nimi tulee täältä paljon nopeammin kun itse etsimällänaurua