Mikähän ötö lienee? En saanut kunnon kuvaa aikaseks, kun hilas ittensä niin ihme rakoon piiloon. Melko kookas oli ja toi pehvapiikki sitä luokkaa, etten haluias kokee sen pistosta. Kovaääninen surina kuului kun lens.
Pistiäinen
Kertokaa mulle mitä Omaran “hauskat” pallukat on!
Mikähän tästä mahtaa tulla?
Oisko tuo horsmakiitäjän toukkanen?
OHHHH;;;
.
.
.
Alkuperäinen kirjoittaja: David2
Jadetsu,kiitos! Sehän se on. Aika hurjalta näyttää.
Ai nii…toi kasvi näyttää Jättipalsamilta…?
Oliko se syömässä tuotakasvia…?
*David, se on mun verenpisara ![]()
Horsmankiitäjä syö kyl Sitä Verenpisaraakii ja Jättipalsamii, Maitohorsman lisäksi.
Oli varmaan hyvää ruokaa sille.
On se hurrrja, linnun silmin katsottuna. Sojottava pistin ja hurja, tuijottava katse. Pää on pieni, piilossa kuvassa ja silmiä tuskin huomaa.
Ottaisin kyllä verenpisaraani, lehdet syö muttei vartta, lannoittaa samalla. Kohta Hän kömpii koteloitumaan talveksi. Yhtään kiitäjän toukkaa en ole tänä syksynä nähnyt, edes kesällä vattuaikaan, horsmikot olen kyllä tarkasti katsonut!
Nyt olisi sitten viimein hirvikärpäset sen verran kohmeessa , että ainakin meikäläinen koluaa ensi viikonloppuna tarkkaan mökin lähimaastot ![]()
Mösjöö oli lukenut jonkin hirvikärpästutkijan jutun jossa mainittiin , että eivät lentele alle neljän asteen lämmössä!
Kukas hän haluaa olla ?
Seurallinen? Apua.
Mikähän tästä mahtaa tulla?
Jossain vanhassa puutarhaopuksessa väitettiin, ettei raparperilla ole tuholaisia. Höpöhöpö.
Minkä ötökän toukan löysin eilen raparperin varresta? Aika paksu, pituutta tuuman verran, vaalea, ruskea pää. Ennenkin on löytynyt tunneleita varsista, mutta syyllistä ei ole löytynyt.
Joku syö myös lehtiä raparperista, lehden alapinnalla on pieniä mustia pisteitä.
Ja minkä syytä on varsien tummat pilkut ja hyytelömöykyt?
Kiitos tunnistuksesta, minnas. Pitääkö puska huputtaa harsolla jo keväällä vai tyytyä vain leikkaamaan pilattu osa pois? Onneksi edes alkukesän varret ovat hyviä.
Hyytelömöykkyihin taitaa olla useampi syyllinen, kun ei niiden alla läheskään aina ole tunnelia, vain pieni tumma alue varressa.
Entä se otus, joka syö lehtiä? En muista sellaisia olleen aikaisemmin.
Eka hirvikärpänen tunnistettu ja taltutettu pois lisääntymästä. :crying::crying:
Tunteeko joku tämän ötökän? Kuvattu viime viikolla
Ken tää on?