2-3 ylimääräistä Powwow`n pikkutaintakin löytyy.
Jutita, Powwow-taimi kiinnostaa, jos vielä riittää? Santtu y.m. vaihtareita löytyy. Laitanko hölöä?
hölöttele
Voi, minua kyllä kiinnostaisi Santut! juuri päivittelin anopille, miten upeita oli hällä keittiön ikkunalla (kuulemma vasta jostain pirkka-kaupasta ostettuja..) Hölötellään! (Josko se toimii samoin kuin ennenkin, kun tämä sivusto muuttuu näköjään alvariinsa, toteaa tämä talviunilta herännyt.)
Tarleena, jos siitä vaaleanpunaisesta (onko sama kuva tuossa nimimerkkisi alla), ja Mac´s Rouge Rouge´sta
lehdet säästäisit minulle vaikka sinne Ihaan pihalle asti, olisin kovin ONNESSANI!
Sitten voitaisiin alkaa miettimään vaihdokkia..
Oukkei, katsotaan sitten.
Tarleena, laittelin sulle viestiä!
Kevään ensimmäiset saintpauliat kukkivat.
Kauniin sininen tuo eka
minulla kukki nyt tuomonen , se on niiin söpö pikkuinen. Sain lehtina sen heinäkuussa, joku tavallinen santtu, toivotavasti jaa pieneksi. Väri on niin ihana! tykkän tästä todella
Onpas siinä vain kauniin värinen saintpaulia? mie oon aina halunnu jonkun kerrottu kukkaisen vaaleapunaisen santun... onko sinulla enempää kuvia?
Yksi pieni Powwwow vielä vapaana.
Tosi nätti santtu Sashalla.
Tässä kimppakuva santuistani:
Tuo sininen on oikeasti tummansininen. Ihan uskomattoman ahkera kukkia ja ainakin tämä kukinta ihan jättimäinen verrattuna kaupassa myytäviin. Lehtien varretkin kasvavat pitkiksi. Teenkö muuten jotain hoidossa väärin, kun niin käy? Kukassa 7 kukkavartta, samanverran kuin keskimmäisellä tumman viininpunaisenlilalla. Vaaleanpunainen vasta aloittelee kukintaansa. Tässä vielä vähän perspektiiviä lilan ja sinisen välillä:
ette ikinä usko,minulla on 20 santtua ja yhdessä ainassa on kaksi nuppua.vaihdoin ktyllä mullat tänä keväänä.aina aikaisemmin ovat kukkineet.jotain kai olen tehnyt väärin,ehkä liikaa hoitanut!!!
En ole vaihtanut noille santuilleni ruukkua aikoihin. On/oli kyllä harkinnassa, mutta taidan jättää väliin, kunnes näyttävät voivan huonommin. Tuo vaaleanpunainen ja sininen ovat pikkuisissa saviruukuissa ja varmasti ihan täynnä juuria. Ovat asustaneet niissä samoissa ilman mullanvaihtoa vissiin pari vuotta. Multa tuntuu pinnasta laskeneen aikas alas ja tiiviiksi. Sininen ja vaaleanpunainen ovat kukkineet ihan jatkuvasti pienen n. kk levon jälkeen ties kuinka kauan. Vettäkään nuo raukat kuin vasta ihan kuivina, jolleivät kuki. Ovat usein saaneet yhtä harvoin vettä kuin naapurinsa rahapuu. Välillä ovat lehdet ihan lurpallaan kuivuudesta ennen kuin muistan ne. Olen käsittänyt, että santut kukkivat paremmin, kun niitä vähän rääkkää ja säikyttelee kuivuudella. Liila on uusi hankinta ja vielä kaupan muovipurkissa.
Yritäpä iesteri vähän rääkätä niitä ei-nupullisia vähän kuivuudella, niin ehkä ne alkavat kukkia.
Onko teidän valkoisissa santuissa tullut värimuutoksia? Tämän n, 4 vuotiaan terälehtiin on ilmestynyt häivähdys sinistä.
Tarleena JEE, MAHTAVAA!!! Tuskin enää kauaa pysyy housuissaan!!
Koitan riipiä kaikkea mahdollista kotoa mukaani jos löytyis vaihdokasta!
(kuis muuten karvis, tykkäsitkö?)
aivan ihania santtuja keskustelu täynnä! mistä te niitä saatte hamstrattua? täältä löytyy aina vain niitä sinisiä ja liiloja? kerran tosin onnistuin hamstraamaan läheisestä prismasta kauniin santun jossa oli valkoiset lehdet ja niissä hiukan liilaa keskellä.. tosin se menehtyi muuton yhteydessä..
Jos santut kiinnostaa niin seuraavat saatavilla : 1. Sweet Amy Sue- juurtunut lehti, jonka tyvessä pienen pieniä vihreitä pisteitä. 2.Ness Cranberry Lace - pieni taimi 3. Sora Addison Rose- pieni taimi
Vastaukset hölöpostiin-kiitos! Ehdin postittamaan vasta ensi viikolla
Eijanita, kyllä kyllä! Tämä on ollut alunperin valkoinen.